PENGEMBANGAN MEDIA FLANEL CATUNG (MEMBACA BERHITUNG) TEMA KEGEMARANKU SUBTEMA GEMAR BEROLAHRAGA SISWA KELAS 1 SDN CIKANDANG 03 BREBES

Lina Istikomah

Abstract


Abstract : Development of Flanel Media Catung (reading arithmetic) Theme of My Enthusiasm Subthemes Exercise Exercise at First Grade Students of SD Negeri Cikandang 03, Brebes. The purpose of this development research is to develop Flannel Catung Tema Theme of My Subdemes Enthusiasm Exercise Class I SDN Cikandang 03, Brebes. This research uses research and delevopment (R & D) research methodology. Research and development methods are used to produce a particular product and test the validity and effectiveness of the product. Subject of research in this research is 20 student of class I SD. Based on the results of this development research, the suggestion that researchers can convey is FLANEL CATUNG media can be used by teachers as one of the learning media in school and need further development about learning media FLANEL CATUNG and apply on different subject.
Keyword : Flatel Painting, Love to Exercise.
Abstrak : Pengembangan Media Flanel Catung (membaca berhitung) Tema Kegemaranku subtema Gemar Berolahraga pada siswa kelas I SD Negeri Cikandang 03, Brebes. Tujuan dalam penelitian pengembangan ini adalah untuk mengembangkan media Flannel Catung Tema Kegemaranku subtema Gemar Berolahraga kelas I SDN Cikandang 03, Brebes. Penelitian ini menggunakan metodologi penelitian research and delevopment (R&D). Metode penelitian dan pengembangan digunakan untuk menghasilkan produk tertentu dan menguji kevalidan serta keefektifan produk tersebut. Subyek penelitian dalam penelitian ini adalah 20 siswa kelas I SD. Berdasarkan hasil penelitian pengembangan ini, saran yang dapat peneliti sampaikan adalah media FLANEL CATUNG dapat digunakan guru sebagai salah satu media pembelajaran di sekolah dan perlu adanya pengembangan lebih lanjut mengenai media pembelajaran FLANEL CATUNG serta menerapkan pada pokok bahasan yang berbeda.
Kata Kunci : Flenel Catung, Gemar Berolahraga.

Full Text:

PDF


DOI: https://doi.org/10.24114/jgk.v2i2.9427

Article Metrics

Abstract view : 213 times
PDF - 178 times

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2018 Jurnal Guru Kita PGSD



This work is licensed under Attribution-ShareAlike 4.0 International