The culture of numeric literacy with HOTS problems in mathematics learning
Abstract
Full Text:
PDFReferences
Direktorat Pembinaan SMA. (2017) Modul penyusunan soal Higher Order Thinking Skill (HOTS). Departemen Pendidikan dan Kebudayaan, Jakarta
Febrilia, B.R.A., Juliangkry, E. (2019) Peningkatan kemampuan guru dalam mengembangkan rancangan permasalahan matematika ditinjau dari level kemampuan berpikir siswa. Kalamatika J. Pend. Mat., 4: 49-68
Fitraning, T.P.P. (2018) Menumbuhkembangkan literasi numerasi pada pembelajaran matematika dengan soal HOTS. Indo. Dig. J. Math. Edu., 5: 566-575
NCTM. (2000) Principles and standard for school mathematics. The National Council of Teacher Mathematics, Inc., Reston
OEDC. (2018) PISA 2015. In Pisa Result in Focus
Tim GLN. (2017a) Panduan gerakan literasi nasional. Kemdikbud, Jakarta
Tim GLN. (2017b) Pendukung literasi numerasi. Kemdikbud, Jakarta
TIMSS, P. (2015) International mathematics achievement. in source : Iea’s Trend In International Mathematics and Science Study-Timss 2015 (http://Timss2015.org/Download-center/)
Wendy, D.P. Sutama, S., Murfiah, D.W. (2021) Pembudayaan literasi numerasi untuk asesmen kompetensi minimum dalam kegiatan kurikuler pada Sekolah Dasar Muhammadiyah. J. Basicedu, 5: 3413-3429
DOI: https://doi.org/10.24114/jmns.v1i2.33218
Article Metrics
Abstract view : 229 timesPDF - 238 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Editorial Office:
Faculty of Mathematics and Natural Sciences-Universitas Negeri Medan
Jl. Willem Iskandar / Pasar V, Medan, Sumatera Utara – Indonesia
Kotak Pos 1589, Kode Pos 20221
Telp. +6285260614736
E-mail : jmns@unimed.ac.id
Journal of Mathematics and Natural Sciences is licensed under a Creative Commons Attribute 4.0 Internasional Licence.