PENINGKATAN KETERAMPILAN MENULIS PUISI MELALUI MODEL PICTURE AND PICTURE DENGAN MEDIA GAMBAR PADA SISWA KELAS IV-B SD 060890 KECAMATAN MEDAN POLONIA
Abstract
ABSTRACT
The purpose of this study was to describe the improvement in personal letter writing skills of students in Class IV-b SD 060890 Kec.Medan Polonia after participating in learning with a component component contextual approach to modeling. The second objective is to describe the changes in behavior of students in Class IV-b Elementary School 060890 Kec.Medan Polonia after participating in learning to write personal letters. The method used in this study is a classroom action research method with two cycles carried out on students of Class IV-b SD 060890 Kecamatan Medan Polonia.
Keywords: Picture and Picture Models
Tujuan penelitian ini adalah untuk mendeskripsikan peningkatan keterampilan menulis surat pribadi siswa Kelas IV-b SD 060890 Kec.Medan Polonia setelah mengikuti pembelajaran dengan pendekatan kontekstual komponen pemodelan. Tujuan kedua adalah mendeskripsikan perubahan tingkah laku siswa Kelas IV-b SD 060890 Kec.Medan Polonia setelah mengikuti pembelajaran menulis surat pribadi. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode penelitian tindakan kelas dengan dua siklus yang dilaksanakan pada siswa Kelas IV-b SD 060890 Kec.Medan Polonia.
Kata Kunci : Model Picture and Picture
Full Text:
PDFDOI: https://doi.org/10.24114/esjpgsd.v9i4.16388
Article Metrics
Abstract view : 262 timesPDF - 214 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Elementary School Journal PGSD FIP UNIMED is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.