TARI MENDULANG EMAS DALAM BENTUK AUDIO VISUAL MELALUI APLIKASI YOUTUBE UNTUK SISWA KELAS X SEKOLAH MENENGAH ATAS
Abstract
The study was intended to describe the stages in the packaging of golden dancing materials in visual audio for high school x students. The theory used in this study is the theory of packaging tjiptono (2010:106) packaging is a process that deals with the designing and shaping and packaging of a product. The packaging of the gold dance forms on data analysis USES materials validation instruments and media validation performed by the validator of materials experts and the validator of media experts to assess the worthiness of products. The results of the expert assessor's worthiness test score 5 and the results-worthy media expert scores a 4.43, can be deduced from the data analysis techniques indicated that the assessments made by the material expert and the media expert fall to the highest quality. The study produced a gold - study-studded product in visual audio form of dancing via a youtube app that can be used as a dancing medium for other high schools for teacher teaching needs. Assessments of validation by the two validators that gold minute dance materials in visual audio form through this youtube app deserve an immediate test of cocompetition for teacher teaching in high school x class.
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Agie, H. (2019). Respon Terhadap Merk Krena Pengaruh Kegangguan Penayangan Iklan Di YouTube. Surabaya: Jakat Media Publishing.
Aryani, L. (2014). Evaluasi Pembelajaran seni Tari Pada Siswa SMP Negeri 1 Wiradesa Kabupaten Pekalongan Tahun Ajaran 2013/2014. Jurnal Seni Tari, 3(1), 1-8.
Branch, R. M. (2009). Instructional Design: The ADDIE Approach. London: Springerb Science Business Media.
Cheung, L. (2016). Using the ADDIE model of instructional design to teach chest radiograph interpretation. Journal of Biomedical Education, 2016(1), 9502572.
Faiqah, F., Nadjib, M., & Amir, A. S. (2016). Youtube sebagai sarana komunikasi bagi komunitas makassarvidgram. KAREBA: Jurnal Ilmu Komunikasi, 259-272.
Fujiyanto, Ahmad., Jayadinata, Asep K., dan Kurnia, D. (2016). Penggunaan Media Audio Visual untuk Meningkatkan Hasil Belajar Siswa Pada Materi Hubungan Antar Makhluk Hidup. Jurnal Pena Ilmiah 1 (1), 841-850.
Hayati, N., & Harianto, F. (2017). Hubungan penggunaan media pembelajaran audio visual dengan minat peserta didik pada pembelajaran pendidikan agama islam di sman 1 bangkinang kota. Al-Hikmah: Jurnal Agama Dan Ilmu Pengetahuan, 14(2), 160-180.
Prihantoro, N. P., Larasati, S., & Fajrussalam, H. (2021). Penggunaan Aplikasi Youtube Sebagai Media Dakwah Di Era Pandemi Covid-19. Aplikasia: Jurnal Aplikasi Ilmu-ilmu Agama, 21(2), 173-180.
Purwono, J. (2014). Penggunaan media audio-visual pada mata pelajaran ilmu pengetahuan alam di Sekolah Menengah Pertama Negeri 1 Pacitan. Jurnal teknologi pendidikan dan pembelajaran, 2(2), 142050.
Sugiyono. (2016). Metode Penelitian. Bandung: Alfabeta.
Sukmadinata. N. S. (2012). Metode Penelitian Pendidikan. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
Susetyarsi, T. (2012). Kemasan produk ditinjau dari bahan kemasan, bentuk kemasan dan pelabelan pada kemasan pengaruhnya terhadap keputusan pembelian pada produk minuman mizone di kota semarang. Jurnal STIE Semarang, 4, 132997.
Suwaji. (2014). Upaya Meningkatkan Hasil Belajar Peserta Didik Dalam Pembelajaran Kreasi Tari Di Kelas 8H SMP Negeri 1 Taman Melalui Metode Drill. Jurnal Seni Tari: Jurusan Sendratasik, Fakultas Bahasa dan Seni, Universitas Negeri Semarang, Indonesia.
Syukrianti, M. (2015). Pengemasan Suatu Wadah yang Menempati Suatu Barang Agar Aman Menarik Mempunyai Daya Pikat Dari Seseorang Yang Ingin Membeli Produk. Jurnal Sosial Humainora, 8(2), 181-191.
DOI: https://doi.org/10.24114/gjst.v13i2.64499
Article Metrics
Abstract view : 50 timesPDF - 35 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2024 Aulia Miranda, Dilinar Adlin
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.