UPAYA PENINGKATAN HASIL BELAJAR SISWA DENGAN MENGGUNAKAN MODEL PEMBELAJARAN TALKING STICK PADA TEMA INDAHNYA KEBERSAMAAN DI KELAS IV SD NEGERI 097375 TIGA RAJA

Nuraini Rajagukguk, Ester Julinda Simarmata, Dewi Anzelina

Abstract


Abstract: Efforts to Improve Student Learning Outcomes With Talking Stick Learning Model On Beautiful ThemesTogetherness In Grade Iv Elementary School 097375 Tiga Raja. This research aims to find out the learning outcomes of students by applying talking stick learning model with the theme of beautiful togetherness in grade IV of SD Negeri 097375 Tiga Raja learning year 2020/2021. The subjects of the study were 22 students consisting of 8 female students and 14 male students. The techniques used by researchers in collecting the data used are observations and tests. The learning model used in this study is the Talking Stick learning model.In cycle II the teacher's observation results increased to 86% ( very good) and the observation results on student activities also increased by 90 (very good). With the conclusion that by using talking stick learning model there is an improvement in student learning results on the theme of beautiful togetherness in grade IV of SD Negeri 097375 Tiga Raja learning year 2020/2021.

 

Keywords: Learning Outcomes, Talking Stick Learning Model

  

Abstrak : Upaya Meningkatkan Hasil Belajar Siswa Dengan Model Pembelajaran Talking Stick Pada Tema IndahnyaKebersamaanDi Kelas Iv Sd Negeri 097375 Tiga RajaTahun Pembelajaran 2020/2021. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui hasil belajar siswa dengan menerapkan model pembelajaran Talking Stick  dengan tema indahnya kebersamaan di kelas IV SD Negeri 097375 Tiga Raja tahun pembelajaran 2020/2021. Subjek penelitian ini adalah 22 siswa yang terdiri dari 8 siswa perempuan dan 14 siswa laki-laki. Teknik yang digunakan oleh peneliti dalam mengumpulkan data yang digunakan adalah observasi dan tes. Model pembelajaran yang digunakan dalam penelitian ini adalah model pembelajaran Talking Stick.Pada siklus II hasil observasi guru meningkat menjadi 86% ( sangat baik) dan hasil observasi terhadap kegiatan siswa juga meningkat msnjadi 90 (sangat baik). Dengan demikan diperoleh kesimpulan bahwa dengan menggunakan model pembelajaran Talking Stick terjadi peningkatan terhadap hasil belajar siswa pada tema indahnya kebersamaan di kelas IV SD Negeri 097375 Tiga Raja tahun pembelajaran 2020/2021.

Kata Kunci: Hasil Belajar, Model Pembelajaran Talking Stick


Full Text:

PDF


DOI: https://doi.org/10.24114/jgk.v4i4.19980

Article Metrics

Abstract view : 251 times
PDF - 267 times

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2020 JGK (Jurnal Guru Kita)



This work is licensed under Attribution-ShareAlike 4.0 International