STUDY OF NUTRITIONAL STATUS APPLICATION DEVELOPMENT IN CORRECTIONAL ASSISTED CITIZENS (WBP) AT LAPAS NARKOTIKA KELAS IIA MUARA BELITI

Master Srowi, Hartati Hartati, Ahmad Richard Victorian

Abstract


This research is entitled The study of the development of nutritional status applications in inmates penitentiary (wbp) in Class IIa Prison Narcotics Muara Beliti. The purpose of the research This is to determine the nutritional status of the food consumed by the inmates penitentiary (wbp) in Class IIa Prison Narcotics Muara Beliti. This research using research and development methods, according to Borg and Gall quoted by (Sari, Farida, & Syazali, 2016) research and development is a process used to develop products such as software (devices software) Computers in the form of applications. So, it can be concluded research and Development is a process in creating new products as well as new products developing and validating an existing product. Meanwhile according to (Putra, 2013) Research And Development is a research method that intentionally, systematically, aiming/directed to find, formulate, improve, develop, produce, test the effectiveness of products, models, methods/strategies/methods, services, certain procedures that are superior, new, effective, efficient,

productive and meaningful. From the results of anthropometric measurements which include age, height and weight, from 100 inmates who were sampled or the subject of this study, the results can already be stated to meet nutritional standards balanced .. The implications expected from this research prison managers can concerned about the quality of the food they will eat.

 

 


Keywords


Nutritional Status, Application, Anthropometry

Full Text:

PDF

References


Aini, S. N. (2013). Faktor risiko yang berhubungan dengan kejadian gizi lebih pada remaja di perkotaan. Unnes Journal of Public Health, 2(1).

Alamsyah, D., Mexitalia, M., & Margawati, A. (2015). Beberapa Faktor Risiko Gizi Kurang dan Gizi Buruk pada Balita 12-59 Bulan. Jurnal Vokasi Kesehatan, 1(5), 131-135.

Almatsier, S. (2005). Prinsip dasar gizi. Jakarta: Gramedia Pustaka Utama.

Anggraeni, R., & Indrarti, A. (2010). Klasifikasi status gizi balita berdasarkan indeks antropometri (BB/U) menggunakan jaringan saraf tiruan. Universitas Gunadarma.

Arrahman, H. (2018). Uji Kandungan Karbohidrat pada Nasi putih dari Beras Cianjur dan Garut yang Dimasak dan Disimpan Menggunakan Magic Jar. FKIP UNPAS.

Basrah. (2010). Survei status gizi dan motivasi berolahraga pada pengunjung samson gym kota makassar.

Beddu, S. (2015). Hubungan status gizi dan usia menarche dengan dismenore primer pada remaja putri. SEAJOM: The Southeast Asia Journal of Midwifery, 1(1), 16-21.

Dhuhita, W. M. P. (2015). Clustering Menggunakan Metode K-mean Untuk Menentukan Status Gizi Balita. Jurnal Informatika Darmajaya, 15(2), 160- 174.

Ekawati, A. (2016). Penggunaan Software Geogebra dan Microsoft Mathematic dalam Pembelaran Matematika. Math Didactic: Jurnal Pendidikan Matematika, 2(3), 148-153.

Ernawati, E., Halida, H., & Djewarut, H. (2013). Pengaruh penyuluhan kesehatan terhadap peningkatan pengetahuan ibu tentang status gizi balita di posyandu wilayah kerja puskesmas antang perumnas makassar. Jurnal Ilmiah Kesehatan Diagnosis, 2(2), 6-10.

Fahrudin, A., Purnama, B. E., & Riasti, B. K. (2012). Pembangunan sistem informasi layanan haji Berbasis web pada kelompok bimbingan ibadah haji Ar rohman mabrur kudus. Speed-Sentra Penelitian Engineering dan Edukasi, 3(1).

Gozali, A. (2010). Hubungan antara status gizi dengan klasifikasi pneumonia pada balita di Puskesmas Gilingan Kecamatan Banjarsari Surakarta.

Hakim, L. (2018). Bahasa Pemrograman (C# dan EmguCV): Deepublish. Hermaduanti, N. (2008). Sistem Pendukung Keputusan Berbasis SMS untuk

Menentukan Status Gizi dengan Metode K-Nearest Neighbor. Paper presented at the Seminar Nasional Aplikasi Teknologi Informasi (SNATI).

Juansyah, A. (2015). Pembangunan aplikasi child tracker berbasis assisted-global positioning system (a-gps) dengan platform android. Jurnal Ilmiah Komputer dan Informatika (KOMPUTA), 1(1), 1-8.

Moleong, L. J., & Edisi, P. (2004). Metodelogi penelitian. Bandung: Penerbit Remaja Rosdakarya.

Nurrizky, A. (2018). Perbandingan antropometri gizi berdasarkan bb/u, tb/u, dan imt/u siswa sd kelas bawah antara dataran tinggi dan dataran rendah di kabupaten probolinggo (studi pada sdn negororejo 1 kecamatan lumbang dan sdn tongas wetan 1 Kecamatan Tongas Kabupaten Probolinggo). Jurnal Pendidikan Olahraga dan Kesehatan, 6(1).

Pahlevi, A. E. (2012). Determinan status gizi pada siswa sekolah dasar. KEMAS: Jurnal Kesehatan Masyarakat, 7(2), 122-126.

Pamungkas, G. A., Isnanto, R. R., & Martono, K. T. (2016). Pembuatan Aplikasi Panduan Gizi Seimbang Berbasis Android Dengan Menggunakan Metode Backward Chaining. Jurnal Teknologi dan Sistem Komputer, 4(2), 369-379.

Rismawan, T., Irawan, A. W., Prabowo, W., & Kusumadewi, S. (2008). Sistem pendukung keputusan berbasis pocket pc sebagai penentu status gizi menggunakan metode knn (k-nearest neighbor). Teknoin, 13(2).

Saijah, S., Lestari, S., & Yusuf, A. (2015). Peningkatan Pemahaman Gizi Seimbang pada Anak Usia 5-6 Tahun di Taman Kanak-kanak. Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Untan, 4(9).

Septikasari, M. (2018). Status gizi anak dan faktor yang mempengaruhi: UNY Press.

Supriasa, I. (2002). Prinsip Dasar Ilmu Gizi. Jakarta: Kedokteran EGC.

Utomo, A. P. (2015). Penerapan Konsep SAAS (Software as a Service) Pada Aplikasi Penggajian. Simetris: Jurnal Teknik Mesin, Elektro dan Ilmu Komputer, 6(1), 137-142.




DOI: https://doi.org/10.24114/pjkr.v7i2.41633

Article Metrics

Abstract view : 90 times
PDF - 60 times

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2023 Master Srowi, Hartati Hartati, Ahmad Richard Victorian

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Journal Physical Education, Health and Recreation

Program Studi PJKR - Universitas Negeri Medan
Website : http://jurnal.unimed.ac.id/2012/index.php/jpehr
Email : pjkr@unimed.ac.id

Journal Physical Education, Health and Recreation is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License