PENGGUNAAN MODEL PEMBELAJARAN JIGSAW UNTUK PENINGKATAN DAYA TARIK BELAJAR SISWA PADA PELAJARAN PENDIDIKAN AGAMA KELAS IV 064012 KEC MEDAN PETISAH
Abstract
ABSTRACT
The purpose of this study was to increase the learning attractiveness of students through the jigsaw type learning model in class IV 060412 Medan Denai religious studies. The data analysis technique used is an interactive analysis technique developed by Miles and Huberman. Interactive analysis consists of 4 components of activities that are interrelated with each other which includes data reduction, display (data), and drawing conclusions.
Keywords: Jigsaw Model, Attraction
ABSTRAK
Tujuan penelitian ini adalah untuk peningkatan daya tarik belajar siswa melalui model pembelajaran tipe jigsaw pada pelajaran agama kelas IV 060412 Medan Denai. Teknik analisa data yang digunakan adalah teknik analisa interaktif yang dikembangkan oleh Miles dan Huberman. Analisa interaktif tersebut terdiri atas 4 komponen kegiatan yang saling terkait satu sama lain yang meliputi reduksi data, beberan (display) data, dan penarikan kesimpulan.
Kata Kunci : Model Jigsaw, Daya Tarik
Full Text:
PDFDOI: https://doi.org/10.24114/esjpgsd.v9i1.14310
Article Metrics
Abstract view : 263 timesPDF - 252 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Elementary School Journal PGSD FIP UNIMED is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.