PEMANFAATAN CHROMEBOOK SEBAGAI PENUNJANG PEMBELAJARAN AKTIVITAS KEBUGARAN UNTUK KESEHATAN
DOI:
https://doi.org/10.24114/jpor.v11i1.66032Abstract
The purpose of this study is to see the usefulness of chromebooks as a learning support for fitness activities for health reviewed from the responses of teachers and students. The method used was quantitative descriptive with the population of class VIII of SMPN 1 Hulu Sungai Tengah and PJOK teachers, a sample of class VIII E of 25 students and 1 teacher. The research instruments included teacher observation, student questionnaires, and student question tests. The results of the analysis showed that the use of Chromebooks gave positive results, as seen from the observation of students' attitudes (activeness, interest, seriousness) that were very high, as well as effective and efficient indicators that were also very high, indicating that students were able to accept and respond to learning fitness activities for health quickly. The response to the students' questionnaire showed 54% of the high category, and the average test score increased from 75.6 to 88.4 (an increase of 16.93%). From the results of the data, it can be concluded that the use of chromebooks as a learning support is very helpful in the fitness learning process for health.Downloads
Published
2025-06-02
How to Cite
Nuraini, Nisrina, Edwin Wahyu Dirgantoro, and Arie Rakhman. “PEMANFAATAN CHROMEBOOK SEBAGAI PENUNJANG PEMBELAJARAN AKTIVITAS KEBUGARAN UNTUK KESEHATAN”. Jurnal Pedagogik Olahraga 11, no. 1 (June 2, 2025): 59–66. Accessed July 1, 2025. https://jurnal.unimed.ac.id/2012/index.php/jpor/article/view/66032.
Issue
Section
Articles
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Jurnal Pedagogik Olahraga is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License
Penulis yang menerbitkan jurnal ini menyetujui persyaratan berikut:
- Penulis memegang hak cipta dan memberikan hak jurnal untuk publikasi pertama dengan karya yang dilisensikan secara bersamaan di bawah Lisensi Atribusi Creative Commons yang memungkinkan orang lain untuk membagikan karya tersebut dengan pengakuan atas penulisan karya dan publikasi awal dalam jurnal ini.
- Penulis dapat membuat pengaturan kontrak tambahan yang terpisah untuk distribusi non-eksklusif dari versi terbitan jurnal dari karya tersebut (misalnya, mempostingnya ke penyimpanan institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan dari publikasi awalnya di jurnal ini.
- Penulis diizinkan dan didorong untuk memposting karya mereka secara online (misalnya, di repositori institusional atau di situs web mereka) sebelum dan selama proses pengiriman, karena hal itu dapat mengarah pada pertukaran yang produktif, serta kutipan yang lebih awal dan lebih besar dari karya yang diterbitkan.