Editorial Policies

Focus and Scope

Jurnal Teknologi Pendidikan (JTP) merupakan jurnal ilmiah yang memuat dan menyebarluaskan hasil-hasil penelitian, kajian ilmiah dan pengembangan teknologi pendidikan yang memberi kontribusi pada pemahaman, pengembangan teori dan konsep keilmuan, serta aplikasinya terhadap pendidikan dan pembelajaran secara menyeluruh.


Fokus Jurnal Teknologi Pendidikan (JTP) adalah karya inovatif pada pengembangan model, strategi, pendekatan, teknik dan taktik dalam pembelajaran maupun pengembangan multimedia pendidikan yang efektif untuk memberikan kontribusi positif bagi dunia pendidikan.

Jurnal ini diterbitkan dua kali setahun pada bulan April dan Oktober dan diedarkan sebagai bahan publikasi pendidikan, khususnya teknologi pendidikan atau bidang lain yang terkait. Peredarannya untuk kalangan terbatas, dan para peminat dapat memperolehnya dengan mengganti ongkos cetak dan ongkos kirim.

 

Section Policies

Articles

Checked Open Submissions Checked Indexed Checked Peer Reviewed
 

Peer Review Process

The submitted manuscript is first reviewed by an editor. It will be evaluated in the office whether it is suitable with our focus and scope or has a major methodological flaw. Every submitted manuscript which pass this step will be checked to identify any plagiarism before being reviewed by reviewers. This journal uses double-blind review, The manuscript will be sent to the reviewer anonymously. Reviewers' comment are also sent anonymously to corresponding author to take the necessary actions and responses. The decision of the revised manuscript will be then evaluated in editorial board meeting, based on the reviewer’s recommendation from among several possibilities: rejected, require major revision, need minor revision, or accepted. The Editor-in-Chief of Jurnal Teknologi Pendidikan has the right to decide which manuscripts submitted to the journal should be published.

 

Open Access Policy

This journal provides immediate open access to its content on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge.

 

Jurnal Teknologi Pendidikan