PENGEMBANGAN MODEL PEMBELAJARAN KONTEKSTUAL BERBASIS MULTIKULTURAL PADA PELAJARAN BAHASA INDONESIA
DOI:
https://doi.org/10.24114/kultura.v1i2.5178Abstract
Tujuan pendidikan yang dikonsep secara apik namun tidak mampudiaplikasikan dalam bentuk langkah nyata, kini menjadi realitas yang tampak kontrasdalam dunia pendidikan kita. Pendidikan yang umumnya terjadi di masyarakat kitaadalah pendidikan yang timpang, antara pertumbuhan dan perkembangan intelektualdengan moral peserta didik tidak seimbang. Pendidikan yang terjadi hanya mengarahpada aspek tertentu (kognitif) dan mengabaikan aspek lainnya (afektif danpsikomotorik).Pendidikan yang sesuai dengan UU tersebut adalah pendidikanmultikultural. Pendidikan multikultural dianggap sebagai solusi yang tepat karenamemiliki konsep keberagaman kebudayaan dan sesuai dengan kondisi bangsaIndonesia yang majemuk.Downloads
Published
2015-10-01
How to Cite
Harahap, R. (2015). PENGEMBANGAN MODEL PEMBELAJARAN KONTEKSTUAL BERBASIS MULTIKULTURAL PADA PELAJARAN BAHASA INDONESIA. EDUKASI KULTURA JURNAL BAHASA SASTRA DAN BUDAYA, 2(2). https://doi.org/10.24114/kultura.v1i2.5178
Issue
Section
Articles
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under Creative Commons Attribution 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Penulis.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (Refer to The Effect of Open Access).