Analysis of Differences of Mathematics Tadris Curriculum, Mathematics Education in PTKIN and PTUN Based on IndoMS Minimum Recommendations
Abstract
Full Text:
PDFReferences
Faisal & Zaivar, M. (2021). Analisis Keterpakaian Kurikulum Prodi Pendidikan Matematika FTIK IAIN Langsa pada Dunia Kerja Alumni. Jurnal Ilmiah Pendidikan Matematika Al-Qalasadi, 5(1), 89-98.
Gaspersz, V. (1991). Metode Perancangan Percobaan. Bandung: CV. ARMICO.
I.K. Amalina, S. S. (2023). The Comparison of Hungarian and Indonesian Curriculum: A Case Study or sced 2 Mathematics and Sciences Curriculum. Jurnal Pendidikan IPA Indonesia JPII, 12(1), 112-122. Retrieved from http://journal.unnes.ac.id/index.php/jpii
IndoMS. (2022). Surat Keputusan Presiden Himpuanan Matematika Indonesia tentang Penetapan Rekomendasi IndoMS untuk Kurikulum Minimal Program Studi Sarjana Matematika di Indonesia.
Indonesia. (2014). Peraturan Menteri Pendidikan dan Kebudayaan Republik Indonesia No. 49 Tahun 2014 tentang Standar Nasional Pendidikan Tinggi.
Indonesia. (2020). Peraturan Menteri Pendidikan dan Kebudayaan Republik Indonesia No. 3 Tahun 2020 tentang Standar Nasional Pendidikan Tinggi.
Jihad, A. (1991). Pengembangan Kurikulum Matematika (Tinjauan Teoritis dan Historis). Bandung: Multi Pressindo.
Jonathan, S. M. (2021). Perkembangan Matematika dan Pendidikan Matematika di Indonesia Berdasarkan Filosofi. SERPEN:Journal of Mathematics Education and Applied, 02(02).
Kurikulum, T. (2014). Rumusan Naskah Akademik, Capaian Pembelajaran, dan Struktur Kurikulum. Jakarta: Balai Sidang UI Kampus Depok.
Mutia & Arbaini Wahyuningsih, W. (2019). Tantangan, Harapan, dan Peluang Tadris Matematika dalam Mewujudkan Guru Matematika yang Islami, Profesional, dan Kompetitif. Academic Journal of Math Arithmetic, 01(02), 143-164.
Penyusun, T. (2020). Kurikulum 2020:Merdeka Belajar Kampus Merdeka Berbasis Kompetensi Mengacu KKNI Program Studi Tadris Matematika . Purwokerto: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan IAIN Purwokerto.
Sugiyono. (2009). Metode Penelitian Pendidikan (Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D). Bandung : Alfabeta.
Sulistya, S. (2022). Komparasi Kurikulum Matematika di Indonesia Vs Belanda Studi Literatur Matematika Modern dalam Teori dan Praktik Pembelajaran. Jurnal Matematika Ilmiah JuMlahku, 8.1, 150-155.
Supriyoko, S. R. (2022). Online Survey:Evaluation Indonesian Higher Education Curriculum. Pegem Journal of Education and Instruction, Vol 12, No. 4, 235-240.
Vevi Sunarti, H. R. (2022). Comparison of Indonesian and Finnish EducationCurriculum. Journal of Social, Humanity, and Education (JSHE), Vol 2, No. 2, 141-152. Retrieved from https://doi.org/10.35912/jshe.v2i2.808
Yusuf, W. (2005). Metode Statistik. Yogyakarta: Gadjah Mada University Press.
DOI: https://doi.org/10.24114/paradikma.v17i2.58943
Article Metrics
Abstract view : 21 timesPDF - 6 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Published By: Study Program of Mathematics Education Postgraduate Program of UNIMED This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License | Visit us at: |