Eksplorasi Konsep Matematika Produk Anyaman Pada Kebudayaan Suku Dayak Pantu Seratus di Kabupaten Landak
Abstract
Full Text:
PDFReferences
D’Ambrosio,U. (1985). Ethnomathematics and its place in the history and pedagogy of mathematics For the Learning of Mathematic. For The Learning Of Mathematics: FLM Publishing Association.
Dede, Yuksel. (2012). Why is Mathematics Valuable? A Comparison of Turkish and German Mathematics Teachers. Boletim de Educacao Matematica: Universidade Estadual Paulista Julio de Mesquita Filho Rio Claro, Brasil.
Dewi, C, K. (2021). Kajian Etnomatematika Pada Kerajinan Anyaman Bambu Di Dusun Brajan, Sendangagung, Kecamatan Minggir, Kabupaten Sleman, Daerah Istimewa Yogyakarta Dan Implementasinya Dalam Pembelajaran Matematika Tingkat SMP. Diperoleh dari http://repository.usd.ac.id/39777/2/17141400_full,pdf
Hammond, T. (2000). Ethnomathematics. Conceot Definition and Researcg Perpectives. New York: Columbia University.
Hartoyo, A. (2013). Etnomatematika Pada Budaya Masyarakat Dayak Perbatasan Indonesia-Malaysia. Jurnal Pendidikan Matematika dan IPA. 2, DOI: 10.26418/jpmipa.v2i1.2180.
Monteiro, J. M. (2015). Pendidikan Kewarganegaraan: Perjuangan Membentuk Karakter Bangsa. Yogyakarta: Depubkish
Purnia, D.S& Alawiyah, T. (2020). Metode Penelitian; Strategi Penyusunan Tugas Akhir. Yogyakarta : Graha Ilmu
Puspadewi, K. R., & Putra, I. G. N. N. (2014). Etnomatematika di Balik
DOI: https://doi.org/10.24114/jfi.v4i1.44541
Article Metrics
Abstract view : 204 timesPDF - 204 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Alamat Redaksi :
Jl. Williem Iskandar Pasar V Medan