UPAYA MENINGKATKAN HASIL BELAJAR SISWA DENGAN MENGGUNAKAN MODEL PEMBELAJARA STUDENT FASILITATOR AND EXPLAINING (SFE) PADA KOMPETENSI DASAR MENGHITUNG VOLUME KUBUS DAN BALOK MATA PELAJARAN MATEMATIKA KELAS VI SD NEGERI 066038 KEC. MEDAN TUNTUNGAN

Rosilawati Rosilawati

Abstract


 

ABSTRACT

This study aims to improve student learning outcomes in mathematics learning on the subject of calculating the volume of cubes and beams in Class VI SD Negeri 066038 Kec Medan Tuntungan T.A 2016/2017. This study was a Classroom Action Research (CAR) conducted in 2 cycles. Based on the results of these studies it can be concluded that the application of the learning model of facilitator and explaining students can improve student learning outcomes in Mathematics in Class VI of Public Elementary School 066038 Kec Medan Tuntungan. therefore, the learning model of facilitator and explaining students can be applied as an alternative in improving student learning outcomes.

 

Keywords: Learning Model, Student Facilitator And Explaining (Sfe), Learning Outcomes

 

ABSTRAK

Penelitian ini bertujuan untuk meningkatkan hasil belajar siswa dalam pembelajaran matematika pada pokok bahasan menghitung volume kubus dan balok di Kelas VI SD Negeri 066038 Kec Medan Tuntungan T.A 2016/2017. Penelitian ini adalah Penelitian Tindakan Kelas (PTK) yang dilakukan dalam 2 siklus. Berdasarkan hasil penelitian tersebut dapat disimpulkan bahwa penerapan model pembelajaran student fasilitator and explaining dapat meningkatkan hasil belajar siswa pada pelajaran Matematika di Kelas VI SD Negeri 066038 Kec Medan Tuntungan. oleh karena itu, model pembelajaran student fasilitator and explaining dapat diterapkan sebagai salah satu alternatif dalam meningkatkanhasil belajar siswa.

 

Kata Kunci: Model Pembelajara, Student Fasilitator And Explaining (Sfe), Hasil Belajar


Full Text:

PDF


DOI: https://doi.org/10.24114/esjpgsd.v8i4.11884

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Creative Commons License
Elementary School Journal PGSD FIP UNIMED is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

Elementary School Journal PGSD FIP UNIMED. p-ISSN : 2407-4934 | e-ISSN : 2355-1747