MENINGKATKAN HASIL BELAJAR SISWA SISWA DENGAN MODEL PEMBELAJARAN STAD PADA TEMA SEHAT ITU PENTING KELAS V SDN 104202 BANDAR SETIA T.A 2017/2018

Risma Sitohang, Widya Syahfitri

Abstract


ABSTRACT

This study discusses the efforts to improve student learning outcomes on the theme of Healthy That Is Important which is low. To improve student learning outcomes, researchers applied the STAD learning model. The subjects in this study were students of class V-A SDN 104202 Bandar Setia. The data collection techniques used were tests and observation sheets. The type of data used is qualitative data. The results of this study indicate that an increase in student learning outcomes from the initial test to the first cycle and to the second cycle. Based on these results, it can be concluded that the application of the STAD learning model can improve student learning outcomes.

 

Keywords: Learning Outcomes, STAD Learning Model

 

ABSTRAK
Penelitian ini membahas tentang upaya peningkatan hasil belajar siswa pada mata tema Sehat Itu Penting yang rendah. Untuk meningkatkan hasil belajar siswa, peneliti menerapkan model pebelajaran STAD. Subjek dalam penelitian ini adalah siswa kelas V-A SDN 104202 Bandar Setia. Tehnik pengumpulan data yang digunakan adalah tes dan lembar observasi. Jenis data yang digunakan data kualitatif. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa terjadi peningkatan hasil belajar siswa dari tes awal ke siklus I dan ke siklus II. Berdasarkan hasil tersebut, dapat disimpulkan bahwa penerapan model pembelajaran STAD dapat meningkatkan hasil belajar siswa.

Kata Kunci: Hasil Belajar, Model Pembelajaran STAD


Full Text:

PDF


DOI: https://doi.org/10.24114/esjpgsd.v9i1.14301

Article Metrics

Abstract view : 227 times
PDF - 159 times

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Creative Commons License
Elementary School Journal PGSD FIP UNIMED is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.