MENINGKATKAN KREATIVITAS TEMATIK SISWA DENGAN PENJUMLAHAN PENGURANGAN MENGGUNAKAN PENDEKATAN MASTERY LEARNING KELAS II SD NEGERI 065853 MEDAN DENAI

Megawati Megawati

Abstract


ABSTRACT

This type of research is classroom action research that aims to improve students' mathematics learning activities in the subject matter of addition and subtraction using the Mastery Learning approach in Class II of SD Negeri 065853 Medan Denai. The subjects in this study were Class II students of SD Negeri 065853 Medan Denai with the number of students 32 people in the academic year 2017/2018. Data analysis techniques used by using percentage data analysis.

 

Keywords: Mastery Learning, Creativity

 

 

ABSTRAK

Jenis penelitian ini adalah penelitian tindakan kelas yang bertujuan untuk meningkatkan aktivitas belajar matematika siswa pada materi pokok penjumlahan dan pengurangan dengan menggunakan pendekatan Mastery Learning di Kelas II SD Negeri 065853 Medan Denai. Subjek dalam penelitian ini adalah siswa Kelas II SD Negeri 065853 Medan Denai dengan jumlah siswa 32 orang tahun ajaran 2017/2018. Teknik analisis data yang digunakan dengan memakai analisis data persentase.            

Kata Kunci : Mastery Learning, Kreativitas


Full Text:

PDF


DOI: https://doi.org/10.24114/esjpgsd.v9i1.14314

Article Metrics

Abstract view : 259 times
PDF - 239 times

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Creative Commons License
Elementary School Journal PGSD FIP UNIMED is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.