UPAYA MENINGKATKAN KETERAMPILAN MENULIS MENGGUNAKAN PEMBELAJARAN KOOPERATIF PICTURE AND PICTURE SISWA KELAS V SDN 163097 KOTA TEBING TINGGI TAHUN PEMBELAJARAN 2017/2018

Tiamar Situmorang

Abstract


ABSTRACT
This study aims to improve the writing skills of fifth grade students at SDN 163097 Jalan Bakti Tebingtinggi city using the cooperative learning type Picture and Picture. This research is classroom action research (PTK). The subjects in this study were fifth grade students of SDN 163097 Jalan Bakti, Tebingtinggi city, amounting to 36 students. It can be said that research using the cooperative learning type Picture and Picture can improve students' writing skills and this research is said to be successful.

Keywords: Picture and Picture Cooperative Learning

 

ABSTRAK

Penelitian ini bertujuan untuk meningkatkan keterampilan menulis siswa kelas V SDN 163097 Jalan Bakti kota Tebingtinggi dengan menggunakan model pembelajaran kooperatif tipe Picture and Picture. Penelitian ini adalah penelitian tindakan kelas (PTK). Yang menjadi subjek pada penelitian ini adalah siswa kelas V SDN 163097 Jalan Bakti kota Tebingtinggi yang berjumlah 36 siswa. Dapat dikatakan bahwa penelitian dengan menggunakan model pembelajaran kooperatif tipe Picture and Picture dapat meningkatkan keterampilan menulis siswa dan penelitian ini dikatakan berhasil.

 

Kata Kunci: Pembelajaran Kooperatif Picture and Picture


Full Text:

PDF


DOI: https://doi.org/10.24114/esjpgsd.v9i2.14327

Article Metrics

Abstract view : 287 times
PDF - 1630 times

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Creative Commons License
Elementary School Journal PGSD FIP UNIMED is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.