UPAYA MENINGKATKAN KETERAMPILAN MENULIS MENGGUNAKAN PEMBELAJARAN KOOPERATIF PICTURE AND PICTURE SISWA KELAS V SDN 163097 KOTA TEBING TINGGI TAHUN PEMBELAJARAN 2017/2018
Abstract
ABSTRACT
This study aims to improve the writing skills of fifth grade students at SDN 163097 Jalan Bakti Tebingtinggi city using the cooperative learning type Picture and Picture. This research is classroom action research (PTK). The subjects in this study were fifth grade students of SDN 163097 Jalan Bakti, Tebingtinggi city, amounting to 36 students. It can be said that research using the cooperative learning type Picture and Picture can improve students' writing skills and this research is said to be successful.
Keywords: Picture and Picture Cooperative Learning
ABSTRAK
Penelitian ini bertujuan untuk meningkatkan keterampilan menulis siswa kelas V SDN 163097 Jalan Bakti kota Tebingtinggi dengan menggunakan model pembelajaran kooperatif tipe Picture and Picture. Penelitian ini adalah penelitian tindakan kelas (PTK). Yang menjadi subjek pada penelitian ini adalah siswa kelas V SDN 163097 Jalan Bakti kota Tebingtinggi yang berjumlah 36 siswa. Dapat dikatakan bahwa penelitian dengan menggunakan model pembelajaran kooperatif tipe Picture and Picture dapat meningkatkan keterampilan menulis siswa dan penelitian ini dikatakan berhasil.
Kata Kunci: Pembelajaran Kooperatif Picture and Picture
Full Text:
PDFDOI: https://doi.org/10.24114/esjpgsd.v9i2.14327
Article Metrics
Abstract view : 321 timesPDF - 1665 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Elementary School Journal PGSD FIP UNIMED is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.