UPAYA MENINGKATKAN HASIL BELAJAR SISWA MENGGUNAKAN MODEL PEMBELAJARAN STUDENT FASILITATOR AND EXPLAINING (SFE) PADA KOMPETENSI DASAR MENGHITUNG VOLUME KUBUS DAN BALOK MATA PELAJARAN MATEMATIKA KELAS V SDN 060929 KEC.MEDAN JOHOR T.A 2017/2018

Meilina Simorangkir

Abstract


ABSTRACT

The subjects in this classroom action research were 33 students in Class V at SD Negeri 060929 Kec.Medan Johor. The object of this study is the learning model of student facilitator and explaining which is expected to improve student learning outcomes in mathematics subject matter in calculating the volume of cubes and beams. This study aims to improve student learning outcomes in mathematics learning on the subject of calculating the volume of cubes and beams. Based on these results it can be concluded that the application of student learning facilitator and explaining learning models can improve student learning outcomes in Mathematics in Class V SD 060929 Kec.Medan Johor .

Keywords: Learning Outcomes, Student Facilitator And Explainin.

ABSTRAK

Subjek dalam penelitian tindakan kelas ini adalah siswa Kelas V yang berjumlah 33 orang di SD Negeri 060929  Kec.Medan Johor. Objek dari penelitian ini adalah model pembelajaran student fasilitator and explaining yang diharapkan dapat meningkatkan hasil belajar siswa pada mata pelajaran matematika pokok bahasan menghitung volume kubus dan balok. Penelitian ini bertujuan untuk meningkatkan hasil belajar siswa dalam pembelajaran matematika pada pokok bahasan menghitung volume kubus dan balok Berdasarkan hasil penelitian tersebut dapat disimpulkan bahwa penerapan model pembelajaran student fasilitator and explaining dapat meningkatkan hasil belajar siswa pada pelajaran Matematika di Kelas V SD 060929  Kec.Medan Johor.

Kata Kunci: Hasil Belajar, Student Fasilitator And Explaining 

Full Text:

PDF


DOI: https://doi.org/10.24114/esjpgsd.v9i3.16372

Article Metrics

Abstract view : 260 times
PDF - 220 times

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Creative Commons License
Elementary School Journal PGSD FIP UNIMED is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.