THE INFLUENCE OF TEACHER TEACHING SKILLS AND THE USE OF MEDIA ON LEARNING MOTIVATION AND PHYSICS LEARNING OUTCOMES FOR STUDENTS AT SMAN 2 GOWA
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Arafah, K. 2014. The measurement of lecturers teaching quality and academic atmosphere in international class program of FMIPA UNM MAKASSAR. in Proceeding of International Conference on Research, Implementation and Education of Mathematics and Sciences (ICRIEMS). Universitas Negeri Yogyakarta.
Azhar, A. 2019. Media Pembelajaran. Jakarta: PT. Raja Grafindo Persada.
Azis, L. 2020. Pengaruh Motivasi Belajar, Kemandirian Belajar dan Disiplin Belajar terhadap Hasil Belajar Fisika Peserta Didik di Man Polman. Tesis. Makassar: Program Pasca Sarjana Universitas Negeri Makassar.
Binus Knowledge Management & Innovation. 2019. Manfaat Video Based Learning dan Tips Untuk Membuatnya. Jakarta: Binus Higher Education.
Djamarah, S. B., & Zain, A. 2018. Strategi Belajar Mengajar. Jakarta: Rineka Cipta.
Jannah, S. N., & Sontani, U. T. 2018. Sarana dan Prasarana Pembelajaran Sebagai Faktor Determinan Terhadap Motivasi Belajar Peserta didik. Jurnal Pendidikan Manajemen Perkantoran, 3(1), 210. https://doi.org/10.17509/jpm.v3i1.9457
Januarta, I., Prastika, Y., Pendidikan, J. I., Keguruan, F., Unej, U. J., & Kalimantan, J. (2013). Penerapan Model Pembelajaran ARIAS ( Assurance , Relevance , Interest , Assessment , Satisfaction ) dengan Metode Eksperimen untuk Meningkatkan Motivasi dan Hasil Belajar Siswa Kelas V di SDN Kotaanyar III Pokok Bahasan Pesawat Sederhana Tahun Pelajaran 2.
Kemendikbud. (2016). Kementerian Pendidikan dan Kebudayaan. Http://Kemdikbud.Go.Id/, 4(Mei). http://kemdikbud.go.id/main/?lang=id%0Afile:///C:/Users/HP14 RYZEN3/AppData/Local/Mendeley Ltd./Mendeley Desktop/Downloaded/Kemdikbud RI - 2016 - Kementerian Pendidikan dan Kebudayaan.pdf
Novitasari. 2017. Pengaruh Keterampilan Guru Mengajar, Perhatian Orang Tua dan Media Pembelajaran terhadap Efektivitas Pembelajaran Peserta Didik. Jurnal Sekolah Tinggi Keguruan Ilmu Pendidikan. Sumatera Barat Padang.
Peraturan Menteri Pendidikan, Kebudayaan, Riset dan Teknologi Republik Indonesia. 2021. Asesmen Nasional Nomor 17 Tahun 2021. Jakarta: Kemendikbud.
Ratih. 2021. Analisis Keterampilan Mengajar Mahasiswa Tadris Fisika. Jurnal Program Studi Tadris Fisika Fakultas Tarbiyah dan Keguruan Universitas Islam Negeri Sulthan Thaha Saifuddin. Jambi
Sardiman, A. M. 2018. Interaksi dan Motivasi Belajar Mengajar. Jakarta: PT. Raja Grafindo Persada.
Sudjana, N., & Rivai, A. 2019. Media Pengajaran. Bandung: Sinar Baru Algesindo.
Sudijono, A. 2012. Pengantar Evaluasi Pendidikan. Jakarta: PT. Raja Grafindo Persada.
Syam, F. A. 2019. Pengaruh Konsep Diri dan Kemandirian Belajar terhadap Hasil Belajar Fisika melalui Motivasi Belajar Peserta Didik Kelas XI IPA Sma Negeri 2 Bulukumba. Tesis. Makassar: Program Pascasarjana Universitas Negeri Makassar.
Uno, H. B. 2017. Teori Motivasi dan Pengukurannya Analisis di Bidang Pendidikan. Jakarta: Bumi Aksara.
DOI: https://doi.org/10.24114/jpf.v11i2.36815
Article Metrics
Abstract view : 237 timesPDF - 170 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2022 Nursyamsi B
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________
Jurnal Pendidikan Fisika
p-ISSN : 2252-732X | e-ISSN : 2301-7651
Organized by The Magister of Physics Education Departement in State University of Medan in collaboration with Physical Society of Indonesia (PSI)
W: https://jurnal.unimed.ac.id/2012/index.php/jpf/index
E : jpfunimed@unimed.ac.id
rajo.hasim@gmail.com (principal contact)
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.