MENINGKATKAN HASIL BELAJAR MATEMATIKA MENGGUNAKAN MODEL INKUIRI PADA SISWA KELAS XII RPL 2 DI SMK NEGERI 7 PEKANBARU
Abstract
Abstract: Improving Mathematics Learning Outcomes Using Inquiry Model in Class XII RPL 2 Students at SMK Negeri 7 Pekanbaru. The application of inquiry learning strategies in mathematics can improve mathematics learning outcomes of students of class XII RPL 2 SMK Negeri 7. This is indicated by the willingness and ability and activity of students to formulate problems, determine hypotheses, make students dare to ask, answer, and submit ideas . It also has activated students in the discussion process. From observations in the first and second cycles obtained, in the first cycle student learning outcomes increased from 72.73% of students achieving the KKM value and after the action in the second cycle there was an increase in student learning outcomes to 86.36% had reached the KKM value.
Keywords: learning outcomes, mathematics, inquiry.
Abstrak: Meningkatkan Hasil Belajar Matematika Menggunakan Model Inkuiri Pada Siswa Kelas XII RPL 2 di SMK Negeri 7 Pekanbaru. Penerapan strategi pembelajaran inkuiri pada mata pelajaran matematika dapat meningkatkan hasil belajar Matematika siswa kelas XII RPL 2 SMK Negeri 7. Hal ini ditandai dengan adanya kemauan dan kemampuan serta aktivitas siswa dalam merumuskan masalah, menentukan hipotesis, membuat siswa berani bertanya, menjawab, dan mengajukan gagasan. Selain itu juga telah mengaktifkan siswa dalam proses diskusi. Dari observasi pada siklus I dan II diperoleh, pada siklus I hasil belajar siswa meningkat dari 72.73 % siswa mencapai nilai KKM dan setelah tindakan pada siklus II ada peningkatan hasil belajar siswa menjadi 86.36 % telah mencapai nilai KKM.
Kata kunci : hasil belajar, matematika, inkuiri.
Full Text:
PDFDOI: https://doi.org/10.24114/js.v4i3.18524
Article Metrics
Abstract view : 162 timesPDF - 121 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2020 Edwar Edwar
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.