MENINGKATKAN AKTIVITAS DAN HASIL BELAJAR MUATAN MATEMATIKA MENGGUNAKAN MODEL LEARNING PADA SISWA KELAS V SDN SUNGAI LULUT 7

Nailul Hidayah, Ahmad Suriansyah, Ratna Purwanti

Abstract


Abstract: The point of the examination is to grasp instructor and understudy execution and further develop understudy learning results. The subjective depiction technique utilized. The sort of learning utilized is Study hall Learning (PTK). Teaching models can be differentiated based on teacher performance, with 23 points for "good" criteria in part 1 and 34 points for "very good" criteria in part 4, according to the findings. In example 1, the traditional gaining model score expanded from 67% becomes 100 percent in the fourth illustration, contingent upon understudy action. The outcomes showed that instructor and understudy commitment and learning results expanded.

Keywords: Mathematics, Teacher activity, Student Activity, Learning

Abstrak: Tujuan dari penelitian ini adalah untuk memahami aktivitas guru dan peserta didik serta mengembangkan lebih lanjut hasil belajar peserta didik. Metode digunakan deskripsi kualitatif. Jenis pembelajaran yang digunakan adalah Peneliitian Tindakan Kelas (PTK). Model pengajaran dapat dibedakan berdasarkan kinerja guru, dengan 23 poin untuk kriteria “baik” di bagian 1 dan 34 poin untuk kriteria “sangat baik” di bagian 4, berdasarkan temuan. Pada contoh 1, skor model perolehan tradisional diperluas dari 67% menjadi 100% pada sesi keempat, bergantung pada tindakan siswa. Hasil penelitian menunjukkan bahwa komitmen guru dan siswa serta hasil pembelajaran meningkat.

Kata kunci: Matematika, Aktivitas guru, Aktivitas Siswa, Learning


Full Text:

PDF


DOI: https://doi.org/10.24114/js.v8i1.52866

Article Metrics

Abstract view : 38 times
PDF - 20 times

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2023 Nailul Hidayah, Ahmad Suriansyah, Ratna Purwanti

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.