Differences in Improving Student's Problem Solving Mathematics Ability Using Problem Based Learning and Discovery Learning
Abstract
Full Text:
PDFReferences
Amelia, Surya, E., & Syahputra, E. (2017). The Effectiveness of using Problem Based Learning (PBL) in Mathematics Problem Solving Ability for Junior High School Students. Vol. 3, No. 2: International Journal of Advance Research and Innovative Ideas in Education.
Arends, Richard I. (2008). Learning To Teach (Belajar Untuk Mengajar) Buku 2, Edisi 7. Mc Graw Companies.
Dahar, R. W. (2011). Teori-Teori Belajar dan Pembelajaran. Jakarta: Erlangga.
Fredy, Atma. 2014. Perbedaan Kemampuan Pemecahan Masalah Matematika Siswa yang Diajarkan dengan Menggunakan Model Kooperatif Tipe TPS dengan Model Kooperatif Tipe STAD pada Materi Teorema Phytagoras di Kelas VIII SMP Muhammadiyah Pematangsiantar. Medan. Unimed.
Hasratuddin. (2018). Mengapa Harus Belajar Matematika? Medan: Perdana Publishing.
Kadir. (2010). Statistika Terapan. Jakarta: PT. Raja Grafindo Persada.
Klurik, Stephen, Rudnick, Jesse A. (1988). Problem Solving–Study and Teaching. Newton, Massachussets
Lestari, K., E., Dan Yudhanegara, M., R. 2017. Penelitian Pendidikan Matematika. Bandung: Refika Aditama
Markaban. (2006). Model Pembelajaran Matematika dengan Pendekatan Penemuan Terbimbing. Yogyakarta: Departemen Pendidikan Nasional.
Minarni, A. (2018). Pengaruh Pembelajaran Berbasis Masalah terhadap Kemampuan Pemahaman Matematis dan Keterampilan Sosial SMP Negeri Di Kota Bandung. Jurnal Pendidikan Matematika Paradikma. Vol 6 Nomor 2, Hal 162-174.
National Council of Teacher of Mathematics. (2000). Principles and Standarts For School Mathematics. Reason. VA: NCTM.
Pasaribu, E. Z., Surya, E. & Syahputra, E. (2016). Peningkatan Kemampuan Pemahaman dan Disposisi Matematis Siswa Melalui Model Pembelajaran Penemuan Terbimbing Di MtSN 1 Padangsidimpuan. Paradikma. Vol. 9, No. 2.
Polya, G. (1957). How to Solve It. A New Aspect of Mathematical Method. New York: Stanford University.
Ruseffendi, E. T. (1991). Pengajaran Matematika Modern untuk Orangtua, Murid, Guru dan SPG Seru Kelima. Bandung: Tarsito.
Sanjaya, W. (2011). Strategi Pembelajaran Berorientasi Standar Proses Pendidikan. Jakarta: Kencana Prenada Media Group.
Saragih, S & Winmery. (2014). The Improving of Problem Solving Ability and Students’ Creativity Mathematical by Using Problem Based Learning in SMP Negeri 2 Siantar. State University of Medan, ISSN 2222-1735 (Paper). Journal of Education and Practice; Vol. 5, No. 35. Indonesia: The Minister of Education and Culture.
Sugiyono. (2009). Qualitative and Quantitative Research Methods R & D. Bandung: Alfabeta.
Sumarmo. (1994). Suatu Alternatif Pembelajaran untuk Meningkatkan Kemampuan Pemecahan Masalah Matematika pada Siswa SMA di Kodya Bandung. Laporan Penerbitan. Bandung: IKIP Bandung.
Trianto. (2011). Mendesain Model Pembelajaran Inovatif – Progresif. Jakarta: Kencana.
Yusri, A., Y. (2018). Pengaruh Model Pembelajaran Problem Based Learning terhadap Kemampuan Pemecahan Masalah Matematika Siswa Kelas VII SMP Negeri Pangkajene. Mosharofa, 7(1).
DOI: https://doi.org/10.24114/paradikma.v16i1.42689
Article Metrics
Abstract view : 152 timesPDF - 120 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Published By: Study Program of Mathematics Education Postgraduate Program of UNIMED This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License | Visit us at: |