Development of Interactive Learning Media Through the Problem Based Learning Model to Improve Students' Mathematical Communication and Self Regulated Learning Skills
Abstract
Full Text:
PDFReferences
Abdul Rozak, Darmadi Dan Wasilatul Murtafiah, (2018). Pengembangan Media Pembelajaran SASA-AURA Untuk Meningkatkan Prestasi Peserta Didik Smk Cendikia Madiun Tahun Ajaran 2017/2018. Jurnal Pendidikan Dan Ilmu Pengetahuan, Vol. 18 No. 1.
Arsyad, Azhar. (2017). Media Pembelajaran. Jakarta: PT RajaGrafindo Persada.
Akbar, S. (2013). Instrumen Perangkat Pembelajaran. Bandung: PT. Remaja Rosdakarya
Akker, V. D. (2007). An Introductional to Educational Design Research, Proceeding of seminar conducted at the East China Nornal University, Shanghai (PR China) November 23-26.
Arikunto, S. (2012). Dasar-Dasar Evaluasi Pendidikan. Jakarta: Bumi Aksara.
Azwar. (2017). Metode penelitian psikologi. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
Batubara, H. H. (2017). Pengembangan Media Pembelajaran Matematika berbasis Android untuk Siswa SD/MI. MUALLIMUNA: Jurnal Madrasah Ibtidaiyah, 3(1): 12-27
Bistari, B. (2010). Pengembangan Kemandirian Belajar Berbasis Nilai untuk Meningkatkan Komunikasi Matematik. Jurnal Pendidikan Matematika dan IPA. Vol. 1, No.1.
Hasibuan AM, Saragih S & Amry Z. 2018. Development of Learning Materials Based on Realistic Mathematics Education to Improve Problem Solving Ability and Student Learning Independence. International Electronic Journal of Mathematics Education 14(1) : 243-252.
Hartono, Firdaus, M., & Sipriyanti. (2019). Kemampuan Representasi Matematis Dalam Materi Fungsi Dengan Pendekatan Open Ended Pada Siswa Kelas VIII MTs Sirajul Ulum Pontianak. Eksponen. doi:https://doi.org/10.47637/eksponen.v9i1.128.
Kamarullah. (2017). Pendidikan Matematika di Sekolah Kita. AL Khawarizmi: Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran Matematika, 1(1), 21–32.
Lestari, I. (2018). Pengembangan Bahan Ajar Matematika Dengan Memanfaatkan Geogebra Untuk Meningkatkan Pemahaman Konsep. GAUSS: Jurnal Pendidikan Matematika, 1(1): halaman 26-36.
NCTM. (2000). Principles and Standards for School Mathematics. Reston, Virginia: NCTM.
Noer, S. H. (2011). Kemampuan Berpikir Kreatif Matematis Dan Pembelajaran Matematika Berbasis Masalah Open-Ended. JPM, Vol. 5, No. 1. doi:https://doi.org/10.22342/jpm.5.1.824.
Nurhayati, N. (2017). Pengembangan Perangkat Bahan Ajar Pada Pembelajaran Matematika Realistik Indonesia Untuk Meningkatkan Kemampuan Komunikasi Matematis Mahasiwa. Fibonacci, Vol.3 , No. 2. From jurnal.umj.ac.id/index.php/fbc
Pratama, S., Minarni, A., & Saragih, S. (2017). Development of learning devices based on realistic approach integrated context malay deli culture to improve ability of understand mathematical concepts and students’ self-regulated learning at SMP negeri 5 medan. IOSR Journal of Mathematics, 13(6), 18–29.
Rusman. (2014). Model-model Pembelajaran (Mengembangkan Profesionalisme Guru). Jakarta: Raja Grafindo Persada.
Sanjaya, W. (2008). Strategi Pembelajaran Berorientasi Standar Proses Pendidikan. Jakarta: Kencana Prenada Media Group.
Sinaga, B. (2007). Pengembangan Model pembelajaran matematika Berdasarkan Masalah Berbasis Budaya Batak (PBMB3). Disertasi. Tidak dipublikasikan. Surabaya: Program Doktor Universitas Negeri Surabaya.
Sugiyono. (2019). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung : Alphabet.
Thiagarajan, S. S, D. S & Semmel, M. I. (1974). Instructional Development for Training Teachers of Exceptional Children: A sourcebook. Indiana: Indiana University.
Trianto, (2012). Mendesain Model Pembelajaran Inovatif-Progresif. Jakarta: Kencana
DOI: https://doi.org/10.24114/paradikma.v17i1.53979
Article Metrics
Abstract view : 111 timesPDF - 104 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Published By: Study Program of Mathematics Education Postgraduate Program of UNIMED This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License | Visit us at: |