Development of Geogebra Assisted Learning Modules to Improve Mathematical Representation Abilities of Senior High School
Abstract
Full Text:
PDFReferences
Afrilianto, M & Rosyana, T. (2014). Strategi Thinking Aloud Pair Problem Solving Untuk Meningkatkan Kemampuan Kelancaran Berprosedur Dan Kompetensi Strategis Matematis Siswa SMP. Prosiding Seminar Nasional Pendidikan Matematika STKIP Siliwangi, 2(1), 45-53. https://repository.unpas.ac.id/40474/1/6.%20Prosiding%20Nasional%20%282014%29.pdf
Arends. 2007. Model Pembelajaran Problem Based Learning .Jakarta : Bumi Aksara
Brookfield, S. D. (2000). Understanding and Facilitating Adult Learning. Josey-bass Publisher
Depdiknas .2006. Permendiknas No 22 Tahun 2006 Tentang Standar Isi. Jakarta : Depdiknas.
Hake, R. R. (1999). Analyzing Change/Gain Scores. Dept of Physics Indiana University.
Hohenwarter, M., Hohenwarter, J., Kreis, Y., & Lavicza, Z. (2008). Teaching and Learning Calculus with Free Dynamic Mathematics Software GeoGebra. 11th International Congress on Mathematical Education. https://orbilu.uni.lu/bitstream/10993/47219/1/ICME11-TSG16.pdf
Hudoyo, H. 2002. Representasi Belajar Berbasis Masalah. Journal Matematika atau Pembelajarannya. Tahun VIII, Edisi Khusus
Leung, A. W., Hasratuddin, & Syahputra, H. (2018). Development of Learning Devices Based on Discovery Learning Assisted Geogebra Models to Improve Self-regulated Learning of Students at SMP Negeri 1 Stabat. American Journal of Educational Research. 6(12). 1646-1653. http://dx.doi.org/10.12691/education-6-12-9
Minarni, A., Napitupulu, E., & Lubis, S.D. (2020). Kemampuan Berfikir Matematis dan Aspek Afektif Siswa. FMIPA UNIMED.
NCTM. (2000). Principles and Standards for School Mathematics. The National Council of Teachers of Mathematics, Inc.
Oktaviani, Utari, dkk. 2020. Identifikasi Faktor Penyebab Rendahnya Hasil Belajar Matematika Peserta Didik di SMK Negeri 1 Tonjong. Math Locus : Jurnal Riset dan Inovasi Pendidikan Matematika. 1(1), 1-6.
Prastowo, A. (2015). Panduan Kreatif Membuat Bahan Ajar Inovatif. Diva Press.
Pusdiklat Perpurnas. (2021). Modul dan Buku Cetak, Apa Perbedaannya. https://pusdiklat.perpusnas.go.id/berita/read/71/modul-dan-buku-cetak-apa-perbedaannya
Rusmayana, T. (2021). Model Pembelajaran ADDIE Integrasi Pedati Di SMK PGRI Karisma Bangsa Sebagai Pengganti Praktek Kerja Lapangan Dimasa Pandemi Covid-19. Widina.
Septian, A. (2022). Peningkatan Kemampuan Representasi Matematis Siswa Menggunakan GeoGebra. Jurnal Padogogik, 6(1), 1-9. http://doi.org/10.35974/jpd.v6i1.2
Retnowati, P., & Ekayanti, A. (2020). Think Talk Write Sebagai Upaya Meningkatkan Komunikasi Matematis. SIGMA : Kajian Ilmu Pendidikan Matematika. 6 (1), 17-25
Sugiyono. (2013). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Alfabeta.
Sulastri, P. (2015). Peningkatan Kemandirian Siswa Dan Kemampuan Pemecahan Masalah Melalui Aplikasi Geogebra. [Skripsi, UMS]. https://eprints.ums.ac.id/32948/16/NASKAH%20PUBLIKASI.pdf
Trianto. (2011). Mendesain Model Pembelajaran Inovatif-Progresif: Konsep, Landasan dan Implementasinya pada Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan (KTSP). Kencana.
Winaryati, E., Munsarif, M., Mardiana, & Suwahono. (2021). Cercular Model of RD&D (Model RD&D Pendidikan dan Sosial). KBM Indonesia.
DOI: https://doi.org/10.24114/paradikma.v17i2.60963
Article Metrics
Abstract view : 8 timesPDF - 5 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Published By: Study Program of Mathematics Education Postgraduate Program of UNIMED This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License | Visit us at: |