PENINGKATAN KEMAMPUAN LOMPAT JAUH PESERTA DIDIK DENGAN MENGGUNAKAN MEDIA “KB” DI KELAS IV SD NEGERI 060889 MEDAN BARU T.A 2017/2018

Irwan Ginting

Abstract


ABSTRACT

The average score of the ability to jump long learners from cycle I to cycle 2 increased. In addition to the average score of students completeness learning from cycle I to cycle II also increased. This is due to the use of props of Used Cardboard (KB) with improved classroom management that is done in groups. An increase in the quality of learning of students is characterized by an increase in the activeness of students both in the form of interest in learning, attention to lessons, participation rates, and student presentations in the learning activities of the Physical Education by using the Used Cardboard (KB) props.

 

Keywords: Long Jump Ability, KB Media

 

ABSTRAK

Rata-rata skor perolehan kemampuan lompat jauh peserta didik dari siklus I ke siklus 2 terjadi peningkatan. Selain skor rata-rata ketuntasan belajar peserta didik dari siklus I ke siklus II juga terjadi peningkatan. Hal ini disebabkan karena penggunaan alat peraga Kardus Bekas (KB) dengan perbaikan manajemen kelas yang lebih baik yang dilakukan secara berkelompok. Terjadi peningkatan kualitas pembelajaran peserta didik yang ditandai dengan peningkatan keaktifan peserta didik baik dalam bentuk minat belajar, perhatian terhadap pelajaran, angka partisipasi, dan presentasi peserta didik dalam kegiatan pembelajaran Penjaskes dengan menggunakan alat peraga Kardus Bekas (KB).

Kata Kunci : Kemampuan Lompat Jauh, Media KB

Full Text:

PDF


DOI: https://doi.org/10.24114/esjpgsd.v9i4.16385

Article Metrics

Abstract view : 36 times
PDF - 24 times

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Creative Commons License
Elementary School Journal PGSD FIP UNIMED is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

Elementary School Journal PGSD FIP UNIMED. p-ISSN : 2407-4934 | e-ISSN : 2355-1747