PENINGKATAN KETERAMPILAN MENULIS PUISI MELALUI MODEL PICTURE AND PICTURE DENGAN MEDIA GAMBAR PADA SISWA KELAS IV-B SD 060890 KECAMATAN MEDAN POLONIA

Friska Erita Siahaan

Abstract


ABSTRACT
The purpose of this study was to describe the improvement in personal letter writing skills of students in Class IV-b SD 060890 Kec.Medan Polonia after participating in learning with a component component contextual approach to modeling. The second objective is to describe the changes in behavior of students in Class IV-b Elementary School 060890 Kec.Medan Polonia after participating in learning to write personal letters. The method used in this study is a classroom action research method with two cycles carried out on students of Class IV-b SD 060890 Kecamatan Medan Polonia.
Keywords:
Picture and Picture Models

ABSTRAK
Tujuan penelitian ini adalah untuk mendeskripsikan peningkatan keterampilan menulis surat pribadi siswa Kelas IV-b SD 060890 Kec.Medan Polonia setelah mengikuti pembelajaran dengan pendekatan kontekstual komponen pemodelan. Tujuan kedua adalah mendeskripsikan perubahan tingkah laku siswa Kelas IV-b SD 060890 Kec.Medan Polonia setelah mengikuti pembelajaran menulis surat pribadi. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode penelitian tindakan kelas dengan dua siklus yang dilaksanakan pada siswa Kelas IV-b SD 060890 Kec.Medan Polonia. 
Kata Kunci :
Model Picture and Picture

Full Text:

PDF


DOI: https://doi.org/10.24114/esjpgsd.v9i4.16388

Article Metrics

Abstract view : 46 times
PDF - 26 times

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Creative Commons License
Elementary School Journal PGSD FIP UNIMED is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

Elementary School Journal PGSD FIP UNIMED. p-ISSN : 2407-4934 | e-ISSN : 2355-1747