PENGGUNAAN GAMBAR UNTUK MENINGKATKAN KEMAMPUAN MEMBACADALAM MEMAHAMI TEKS DESKRIPTIF BAHASA INGGRIS SISWA KELAS VII-A & VII-B SMP NEGERI 2 MUARA TAPANULI UTARA

Yessica Elisabeth Sinabariba, Elisabeth R L Sinaga

Abstract


Abstract: THE USE OF PICTURE TO IMPROVE READING ABILITY IN UNDERSTANDING THE DESCRIPTIVE TEXT OF ENGLISH AT  GRADES VII A AND VII B OF SMP NEGERI  2 MUARA, NORTH TAPANULI. The research objective was to improve students' reading ability In understand Descriptive Text of  English by using picture as a media of learning.. The subject of the study was SMP Negeri 2 Muara, North Tapanuli. Where there are four classes in which each class consists of 32 students (VII-A to VII-D) whose total number of grade VII students is 124 students. And the sample in this study is grades VII-A and VII-B where the number of the two classes is 64 students. Of the 64 students to be studied are 15 students in grades VII-A and 15 students in grade VII-B. Data was collected using observation sheets. Discussion of research showed that the reading ability in understand descriptive text of English by using picture as a media of  learning.

 

Keywords: Picture, Reading

 

Abstrak : PENGGUNAAN GAMBAR UNTUK MENINGKATKAN KEMAMPUAN MEMBACA DALAM MEMAHAMI TEKS DESKRIPTIF BAHASA INGGRIS SISWA KELAS VII-A & VII-B SMP NEGERI 2 MUARA, TAPANULI UTARA. Tujuan penelitian adalah meningkatkan kemampuan siswa dalam memahami teks descriptive Bahasa Inggris dengan menggunakan gambar sebagai media pembelajaran.. Subjek penelitian adalah Siswa SMP Negeri 2 Muara, Tapanuli Utara Dimana terdapat empat kelas yang setiap kelas nya terdiri dari 32 siswa (VII-A sampai VII-D) yang jumlah keseluruhan kelas VII adalah 124 siswa. Dan sampel pada penelitian ini, yaitu kelas VII-A dan VII-B dimana jumlah dari kedua kelas tersebut adalah 64 siswa. Dari 64 jumlah siswa yang akan diteliti yaitu 15 siswa pada kelas VII-A dan 15 siswa pada kelas VII-B. Teknik pengumpulan data dilakukan dengan menggunakan lembar observasi. Pembahasan dalam penelitian menunjukkan bahwa kemampuan membaca dalam memahami teks deskriptif Bahasa Inggris dengan menggunakan media gambar sebagai media pembelajaran.

 

Kata Kunci: Gambar, Membaca


Full Text:

PDF


DOI: https://doi.org/10.24114/jh.v11i2.22770

Article Metrics

Abstract view : 560 times
PDF - 824 times

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2020 Yessica Elisabeth Sinabariba, Elisabeth R L Sinaga

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Jurnal Handayani PGSD FIP UNIMED is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.