QUANTITATIF ANALYSIS OF THE 2013 CURRICULUM OF PHYSICS TEXT BOOK USING SCIENCE INSTRUMENTS TEXTBOOK RATING SYSTEM LABORATORY
Abstract
Full Text:
PDFReferences
Collete A. T & Chiapetta E. L. (1994). Science Introduction in The Middle and Secondary Schools. New York: Macmillan Publishing
Depdiknas. (2005). Peraturan Menteri Pendidikan Nasional Republik Indonesia No 11 Tahun 2005 tentang Buku Teks Pelajaran. In Departemen Pendidikan Nasional
Glencoe. (2004). Physics Principles and Problems. The McGraw-Hill Compnis. Columbus
Greene dan Petty. (1981). Developing Language Skill in The Elementary Schools. Boston: Alyn and Bacon Inc
Ika Lestari. (2013). Pengembangan Bahan Ajar Berbasis Kompetensi. Jakarta: Akademia Permata.
Karumaningrum, Septiana. (2017). Perbandingan Kualitas BSE dan Non-BSE pada Mata Pelajaran Fisika SMA Kelas X: Telaah Menggunakan Instrumen STRS. Fakultas Matematika dan Ilmu Pengetahuan Alam. Yogyakarta. Universitas Negeri Yogyakarta
Masnur Muslich. (2010). Textbook Writing: Dasar-dasar Pemahaman, Penulisan dan Pemakaian Buku Teks. Jogjakarta: Ar-Ruzz
Ruwanto, Bambang. (2017). Fisika 2 SMA Kelas XI. Jakarta: Yudhistira
Satiti,Asri. (2019). Analisis Kualitas Buku Teks Mata Pelajaran Fisika Untuk SMA Kelas XI Dengan Menggunakan Instrumen STRS. Fakultas Matematika dan Ilmu Pengetahuan Alam. Yogyakarta. Universitas Negeri Yogyakarta
Williamson, Vickie dan Larry Peck. (2009). Eksperiment in General Chemistry : Inquiry and Skill Building. Brooks/Cole. Cengage Learning
DOI: https://doi.org/10.24114/iser.v2i2.22225
Article Metrics
Abstract view : 336 timesPDF - 176 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.