ANALISIS KEMAMPUAN PEMECAHAN MASALAH MAHASISWA CALON GURU FISIKA DALAM MENYELESAIKAN SOAL DINAMIKA ROTASI
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Arikunto, S. (2013). Dasar-dasar Evaluasi Pendidikan. Bumi Aksara.
Gagne, R.M. & Briggs, L. J. (1979). Principles of Instructinal Design. Second Edition.
Ge, Xun & Land. S.M. (2004). A Conceptual Framework for Scaffolding Ill-Structured Problem solving Processess Using Question Prompts and Peer Interactions. ETR&D, Vol. 52 (2, pp 5-22.
Ginting, F. W., Muliaman, A., Lukman, I. R., & Mellyzar, M. (2020). Analysis of The Readiness of Education Study Program Students To Become Pre-Service Teacher Based on Teacher Competency Standards. Jurnal Pendidikan Fisika, 9(2), 120–127.
Halliday, D., & Resnick, R. (2013). Fundamentals of Physics Extended-Wiley (J. Walker (ed.); 10th ed.). CLEVELAND STATE UNIVERSITY.
Mellyzar, M., & Muliaman, A. (2020). Analisis Kesalahan Mahasiswa Dalam Menyelesaikan Soal Ikatan Kimia. Lantanida Journal, 8(1), 40. https://doi.org/10.22373/lj.v8i1.6420
Muliaman, A., & Mellyzar, M. (2020). Peningkatan Hasil Belajar Menggunakan Model Project Based Learning Pada Materi Laju Reaksi. Chemistry in Education, 9(2), 91–95.
Nadhini, A. V., Suyudi, A., Nandari, E. M., Husna, S., & Futihatul. (2017). Analisis Kemampuan Siswa SMA Kelas XI Dalam Memecahkan Masalah Pada Materi Fluida Statis. Jurnal Riset Pendidikan Fisika, 2(2), 56–60.
Novita, N., Mellyzar, M., & Herizal, H. (2021). Asesmen Nasional (AN): Pengetahuan dan Persepsi Calon Guru. JISIP (Jurnal Ilmu Sosial Dan Pendidikan), 5(1), 172–179.
Nurcahyo, A. W. (2017). Analisis Kemampuan Pemecahan Masalah Hukum Newton Tentang Gerak Pada Mahasiswa Pendidikan Fisika Universitas Jember Melalui Pembelajaran Cooperative Problem Solving. DISERTASI Dan TESIS Program Pascasarjana UM.
Polya, G. (1973). How to Solve It: A New Aspect of Mathematical Method. Princeton University Press.
Sugiyono. (2011). Metodologi Penelitian, Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Alfabeta.
Wahyuni, I. H., & Umam, K. (2020). Analisis Kemampuan Pemecahan Masalah Mahasiswa Fisika Universitas Negeri Malang. Universitas Negeri Malang. Jurnal Kependidikan Betara, 4(1), 193–200.
Yuliana, A. S., Parno, & Taufiq, A. (2019). Analisis Kemampuan Pemecahan Masalah Siswa Berdasarkan Rubrik yang Dikembangkan Docktor pada Materi Suhu dan Kalor. Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, Dan Pengembangan, 4(4), 524–530.
DOI: https://doi.org/10.22611/jpf.v10i1.25264
Article Metrics
Abstract view : 354 timesPDF - 447 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2021 Fajrul Wahdi Ginting, Fajrul Wahdi Ginting
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________
Jurnal Pendidikan Fisika
p-ISSN : 2252-732X | e-ISSN : 2301-7651
Organized by The Magister of Physics Education Departement in State University of Medan in collaboration with Physical Society of Indonesia (PSI)
W: https://jurnal.unimed.ac.id/2012/index.php/jpf/index
E : jpfunimed@unimed.ac.id
rajo.hasim@gmail.com (principal contact)
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.