About The Journal
Important for Author
Author Fee
Manuscript Template
Bramantyo, Triyono. (1964). Antropologi Musik. Yogyakarta: ISI Yogyakarta
Brown, S., Mittermaier, E., Kher, T., & Arnold, P. (2019). How pantomime works: implications for theories of language origin. Frontiers in communication, 4, 9.
Danesi, M. (2010). Pesan, tanda, dan makna. Yogyakarta: Jalasutra.
Denzin, N. K. (2003). Performance Ethnography: Critical Pedagogy and the Politics of Culture. Sage.
Endraswara, S. (2011). Metode pembelajaran drama. Media Pressindo.
Ekardo, F. (2019). Pertunjukan Teaterikal Pantomime Berpola Randai. Melayu Arts and Performance Journal, 1(1), 61-72.
Ilahi, P. R., Yusril, Y., & Soeryana, D. (2021). Sumpah Suci Anggun Nan Tongga: Indang Piaman Pada Penciptaan Teater Musikal. GESTUS JOURNAL: PENCIPTAAN DAN PENGKAJIAN SENI, 1(2), 20-36.
Iswantara, N. (2016). Drama Teori dan Praktik Seni Peran. Yogyakarta: Media Kreatifa.
Iswantara, N. (2019). Pantomim di Indonesia: Sebuah Metode Pendidikan. Dance and Theatre Review: Jurnal Tari, Teater, dan Wayang, 2(1).
Iswantara, N., & Samara Lindung, K. (2021). Estetika Pantomim Indonesia. Laporan Penelitian. Yogyakarta: ISI Yogyakarta.
Irianto, I. S., Barkah, H. J., & Yuniarni, Y. (2022). PEMERANAN TOKOH TUAN DURAN DALAM NASKAH KEMATIAN YANG DIRENCANAKAN KARYA AUGUST STRINBERG TERJEMAHAN JOKO KURNAIN. Laga-Laga: Jurnal Seni Pertunjukan, 8(2), 123-138.
Irianto, I. S., Gustyawan, T., & Handayani, L. (2023). Implementation of Vocal Training Methods from the Stanislavski System in the Kanti Becakap. Gondang: Jurnal Seni dan Budaya, 7(1), 160-171.
Lajos, E. (2009). The art of dramatic writing. Merricat Publications.
Pramayoza, D. (2013). Dramaturgi Sandiwara: Potret Teater Populer dalam Masyarakat Poskolonial. Yogyakarta: Penerbit Ombak.
Pudjasworo, B., Prasetya, H. B., Wayan Senen, I., HB Raditya, M., Rokhani, U., & Yudiaryani, Y. (2017). Karya Cipta Seni Pertunjukan.
Rifandi, I. (2020). Pemeranan Tokoh Joseph Garcin Naskah Lakon Pintu Tertutup. Creativity And Research Theatre Journal, 2(2), 24-32.
Rifandi, I., Hakim, I., & Nasution, N. S. (2023). Gabe Halak Batak; Batak Toba Ethnic Bodiedness Traditions as a Reference for Actor Training. Gondang: Jurnal Seni dan Budaya, 7(1), 116-126.
Saaduddin, S., Novalinda, S., Yuliza, F., & Pramayoza, D. (2019). TEATER BONEKA WAYANG SAYUR: PEMANFAATAN SAYURAN SEBAGAI SARANA PENDIDIKAN KARAKTER DAN LITERASI KESEHATAN. Batoboh: Jurnal Pengabdian Pada Masyarakat, 4(2), 161-173.
Sahid, N. (2008). Sosiologi teater. Prasista.
Sunyoto, S. J. (2017). Enam Perempuan dalam Festival Teater Wahyu Sihombing. Jurnal Seni Nasional Cikini, 2(2), 45-53.
Soekito,Wiratmo. (2020). Drama Berakhir Diskusi. Jakarta: IKJ Press.
Yusril, Y., & Nursyirwan, N. (2020). Perancangan Pertunjukan Teater Lakon" Senja dengan Dua Kelelawar" Karya Kirdjomulyo. Melayu Arts and Performance Journal, 2(2), 170-190.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.