About The Journal
Important for Author
Author Fee
Manuscript Template
Abdillah, U. (2002). Politik Identitas Etnis Pergulatan Tanda Tanpa Identitas. Yogyakarta: Indonesia Tera.
Avitia, M. J. (2014). Teaching the Foundation of the Field: A Content Analysis of Potential Creativity Texts. Psychology of Aesthetics, Creativity and The Arts, 8(3).
Badudu, J. S. (1996). Kamus Umum Bahasa Indonesia. Jakarta: Pustaka Sinar Harapan.
Bandem, I. M. (2017). Metodologi Penciptaan Seni dalam Karya Cipta Seni Pertunjukan. Yogyakarta: J.B. Publisher.
Chaer, A. (1994). Linguistik Umum. Jakarta: Rineka Cipta.
Eskak, E. (2013). Metode Pembangkitan Ide Kreatif dalam Penciptaan Seni. Corak, 2(2), 167–174. https://doi.org/10.24821/corak.v2i2.2338
Krazan, H. (2010). Sopsan Pelawak dan Penyanyi Asli Banyumas. Banyumasnews.Com. http://banyumasnews.com/2009/10/10/sopsan-pelawak-plus-banyumasan/
Munandar, U. (1999). Kreativitas dan Keberbakatan. Strategi Mewujudkan Potensi Kreatif dan Bakat. Jakarta: PT. Gramedia Pustaka Utama.
Munandar, U. (2002). Kreativitas dan Keberbakatan. Jakarta: PT Gramedia Pustaka Utama.
Musthofa, B. M & Gunawijaya, J. (2015). Strategi Keberhasilan Proses Pemberdayaan Masyarakat melalui Pengembangan Kreativitas Seni Tradisi: Studi Kasus Saung Angklung Udjo, Bandung, Jawa Barat. Jurnal Sosio Konsepsia, 5(1), 325–339.
Priyadi, S. (2007). Cablaka sebagai Inti Model Karakter Manusia Banyumas. Diksi, 14(1), 11–18.
Priyadi, S. (2008). Orientasi Nilai Budaya Banyumas: Antara Masyarakat Tradisional Dan Modern. Humaniora, 20(2), 158–167.
Rhodes, C. . (1961). “Towards a Theory of Creativity” dalam P.E. Vernon (Ed), Creativity. UK: Penguin Books.
Ruswandi, T. (2016). Kreativitas Mang Koko dalam Karawitan Sunda. Panggung, 26(1), 92–107. https://doi.org/10.26742/panggung.v26i1.165
Sasongko, M. H., & Supriyadi, S. (2020). Kreativitas dalam Metode Eksplorasi Nilai Estetis Penciptaan Musik Etnis di Masa Pandemi Covid-19. Tonika: Jurnal Penelitian Dan Pengkajian Seni, 3(2), 103–115. https://doi.org/10.37368/tonika.v3i2.174
Spradley, James P. & Michael A. Rynkiewich, E. (1975). The Nacirema. USA: Little, Brown and Company.
Sudarminta, J. (2002). Epistemologi Dasar: Pengantar Filsafat Pengetahuan. Penerbit Kanisius.
Supanggah, R. (2005). Garap: Suatu Konsep Pendekatan Kajian Musik Nusantara dalam Waridi (ed). Menimbang Pendekatan: Pengkajian & Penciptaan Musik Nusantara. Program Pendidikan Pascasarjana dan STSI Press Sekolah Tinggi Seni Indonesia Surakarta.
Supanggah, R. (2009). Bothekan Karawitan II: Garap. Surakarta: ISI Press Surakarta.
Supriadi, D. (1994). Kreativitas, Kebudayaan & Perkembangan Iptek. Bandung: Alfabeta.
Tika, A. R. (2023). MENGAKAR PADA BUDI: KREATIVITAS AKA BODI THEATRE DI KOTA MEDAN. Prabung Seni: Jurnal Pengkajian dan Penciptaan Seni, 2(1), 1-9.
Widyaningsih, R. (2019). Bahasa Ngapak dan Mentalitas Orang Banyumas: Tinjauan dari Perspektif Filsafat Bahasa Hans-Georg Gadamer. Jurnal Ultima Humaniora, 2(2).
Wiradiredja, M. Y. (2015). Proses Kreatif dalam Penciptaan Lagu Bersumber Visi Misi Kabupaten. Panggung, 25(1). https://doi.org/10.26742/panggung.v25i1.15
Yin, R. K. (2014). Studi Kasus: Desain dan Metode (Terjemahan M. Djauzi Mudzakir). Jakarta: PT Raja Grafindo Persada.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.