About The Journal
Important for Author
Manuscript Template
Asriyani, N., & Rachman, A. (2019). Enkulturasi Musik Keroncong Oleh O. K Gema Kencana Melalui Konser Tahunan di Banyumas. Musikolastika: Jurnal Pertunjukan Dan Pendidikan Musik, 1(November), 74–86.
Azzahro, A. A., & Indriyanto, R. (2019). Interaksi Simbolik pada Pertunjukan Sintren Desa Luwijawa Kecamatan Jatinegara Kabupaten Tegal. 8(1).
Bastien, D. T., & Hostager, T. J. (n.d.). Cooperation as communicative accomplishment : A symbolic interaction analysis of an improvised Jazz Concert. January 2015, 37–41. https://doi.org/10.1080/10510979209368363
Beilharz, K. (2011). Tele-touch embodied controllers: Posthuman gestural interaction in music performance. Social Semiotics, 21(4), 547–568. https://doi.org/10.1080/10350330.2011.591997
Blumer, H. (1986). Symbolic Interactionism: perspective and method. University of California Press.
Eny Kusumastuti. (2006). Laesan Sebuah Fenomena Kesenian Pesisir : Kajian Interaksi Simbolik Antara Pemain Dan Penonton. Harmonia: Journal of Arts Research and Education, VII(3).
Ganap, V. (2006). Pengaruh Portugis pada Musik Keroncong (Portuguese Influence to Kroncong Music). Harmonia: Journal Of Arts Research And Education, 7(2).
Harjono, R., & Rachman, A. (2018). Kreativitas Guru Dalam Pembelajaran Ekstrakurikuler Musik Keroncong Di Smp Negeri 1 Karangmoncol. Jurnal Seni Musik, 7(1), 34–47.
Mudjilah, H. S. R. I. (2010). Teori Musik 1. Yogyakarta:Universitas Negeri Fakultas Bahasa Dan Seni.
Nur, M., Alia, A., & Aqmarina, N. (2017). Karinding : Role Change Of Nagaya ’ s Buhun Music Instru- ments Through Arts Performance. Jurnal Edutech, 16(1), 111–121.
Prakosa, G. R. (2012). Improvisasi Permainan Cello Pada Permainan Irama Jenis Langgam Jawa Grup Orkes Keroncong Harmoni Semarang. Jurnal Seni Musik, 1(1), 124.
Rachman, A. (2013). Bentuk dan Analisis Musik Keroncong Tanah Airku Karya Kelly Puspito. HARMONIA - Jurnal Pengetahuan Dan Pemikiran Seni, 13(1), 69–77.
Rachman, A., & Lestari, W. (2012). Bentuk Aransemen Musik Keroncong Asli Karya Kelly Puspito dan Relevansinya Bagi Remaja Dalam Mengembangkan Musik Keroncong Asli. Catharsis: Journal of Arts Education, 4(2), 123–129.
Rachman, A., & Pribadi, S. E. (2019). Kroncong Music in Semarang: A Process of Enculturation. IJAL: IC ADRI 23- ICUTK, June Pattaya – Thailand, 4(2), 1–9. https://drive.google.com/drive/folders/1vlRHgCoi07hYzJnY3T9ywS8VjWSJdB8d
Rachman, A., & Utomo, U. (2018). “Sing Penting Keroncong”: Sebuah Inovasi Pertunjukkan Musik Keroncong di Semarang. Jurnal Pendidikan Dan Kajian Seni, 3(1).
Rachman, A., & Utomo, U. (2019). The Rhythm Pattern Adaptation of Langgam Jawa in Kroncong. Dvances in Social Science, Education and Humanities Research, Volume 276 2nd International Conference on Arts and Culture (ICONARC 2018), 276(Iconarc 2018), 99–101.
Rachman, A., Utomo, U., & Asriyani, N. (2019). Penciptaan lagu keroncong berbasis kearifan lokal di kota semarang. JPKS: Jurnal Pendidikan Dan Kajian Seni, 4(2), 101–114.
Ramadhani, F. A., & Rachman, A. (2019). Resistensi Musik Keroncong di Era Disrupsi: Studi Kasus pada O.K Gita Puspita di Kabupaten Tegal. Musikolastika: Jurnal Pertunjukan Dan Pendidikan Musik, 1(1), 41–51.
Saputra, D. N. (2016). Eksistensi Grup Musik Keroncong Diantara Penggemar Musik Dangdut Studi Kasus : Desa Sukorejo Kecamatan Tegowanu , Kabupaten Grobogan. Jurnal Invensi, 1(2), 89–100.
Soeprapto. (2002). Interaksionisme Simbolik. PT.Averroes Press.
Sugiyono. (2013). Metode Penelitian Kombinasi (Mixed Methods). Alfabeta.
Sumaryanto. T. (2001). Diklat Kuliah Metodologi Penelitian Kualitatif. IKIP Press.
Zahrotul, F., & Rachman, A. (2020). Aransemen Vokal Sebagai Identitas O.K Congrock 17 di Semarang. Gondang : Jurnal Seni Dan Budaya, 4(1). https://doi.org/https://doi.org/10.24114/gondang.v4i1.17951
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.