The Effect of Using Quizizz Application on Students’ Vocabulary Mastery of VIII Grade Class at SMP Negeri 1 Delitua
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Alqahtani, (2015). The importance of vocabulary in language learning and how to be taught. International Journal of Teaching and Education, III (3), pp. 21 – 34.
Amin, Teguh Satria, and Zulfitri Zulfitri. (2021). "Pengaruh Penggunaan Video Pembelajaran pada Pemahaman Materi Tata Bahasa Bahasa Inggris Siswa di Era New Normal Pada Mahasiswa Pendidikan Bahasa Inggris Umn Al-Washliyah Medan." PROSIDING SEMINAR NASIONAL HASIL PENELITIAN. Vol. 4. No. 1.
Arikunto, S. (1998). Pendekatan Penelitian. Jakarta: Rineka Cipta.
Arikunto, Suharsimi. (2009). Manajemen Penelitian. Jakarta: Rineka Cipta.
Budiman, H. (2016). Penggunaan media visual dalam proses pembelajaran. Al-Tadzkiyyah: Jurnal Pendidikan Islam, 7(2), 171-182.
Dewi, P. K., & Budiana, N. (2018). Media pembelajaran bahasa: aplikasi teori belajar dan strategi pengoptimalan pembelajaran. Universitas Brawijaya Press.
Faishol, R., & Mashuri, I. (2021). Pengaruh Media Audio Visual Terhadap Hasil Belajar Bahasa Inggris Siswa Kelas 2 MI Tarbiyatus Sibyan Srono. INCARE, International Journal of Educational Resources, 1(6), 523-540.
Haryoko, S. (2012). Efektivitas pemanfaatan media audio-visual sebagai alternatif optimalisasi model pembelajaran. Jurnal Edukasi Elektro, 5(1).
Hasni, R., & Prawiyata, Y. D. (2023). English Language Learning Motivation on Eight Grade Students of SMP Satria Dharma Perbaungan. Education Achievement: Journal of Science and Research, 4(1), 12-22.
Hasttuti, R. P. (2010). Efektivitas penggunaan media visual berbentuk gambar untuk meningkatkan kosakata bahasa inggris siswa kelas VII SMP YPAC Surakarta tahun ajaran 2009/2010.
Lien. C., and Thi Minh Thu Tran (2017). An Evaluation of Using Games in Teaching English Grammar for first year English Majored students at Dong nai Technology University, International journal of Learning. Teaching and Educational Research, 16 (7) 55-71
Nation, I. S. P. (2001). Learning vocabulary in another language. Cambridge: Cambridge University Press.
Nurlaili, Hasibuan Annim. (2021). PENERAPAN COMPUTER ASSISTED LANGUAGE LEARNING (CALL) DENGAN BANTUAN MENGGUNAKAN MEDIA VIDEO DALAM MENINGKATKAN SPEAKING ABILITY. Jurnal Penelitian Pendidikan Bahasa dan Sastra Vol. 6 No. 2. Oktober 2021. file:///C:/Users/User/Downloads/757-Article%20Text-2711-1-10-20210620.pdf
Prakoso, Angga. (2021) “Quizizz as Fun Multiplying Learning Media in English Lecturing Process.” EDULINK 3(1): 6.
Prawiyata, Y. D. (2020). The Use of Anagrams to Increase Students’ English Vocabulary Mastery. Jurnal Penelitian Pendidikan Bahasa dan Sastra, 5(1), 22-24.
Ratnasarianti, E. (2021). Pengaruh Penggunaan Media Pembelajaran Aplikasi Quizizz terhadap Minat Belajar Siswa pada Mata Pelajaran Bahasa Indonesia Siswa Kelas VI SD Negeri Bawakaraeng 2 Kota Makassar. Makassar: Universitas Muhammadiyah Makassar (PEDALITRA I) Penguatan Literasi Melalui Pengajaran Bahasa dan Sastra, 27.
Sugiyono, Metode Penelitian Bisnis,(Bandung: Alfabeta, 2007), hal 14.
Suharni, S., Amelia, M., & Asty, H. (2021). EFL STUDENTS’PERCEPTION ON USING QUIZIZZ APPLICATION: A SURVEY STUDY. Journal of Asian Studies: Culture, Language, Art and Communications, 2(2), 81-87.
Supardi, K. (2017). Media Visual dan Pembelajaran IPA di Sekolah Dasar. JIPD (Jurnal Inovasi Pendidikan Dasar), 1(2), 160-171.
Zuhriyah, S., & Pratolo, B. W. (2020). Exploring students’ views in the use of quizizz as an assessment tool in english as a foreign language (efl) class. Universal Journal of Educational Research, 8(11), 5312–5317. https://doi.org/10.13189/ujer.2020.081132
Zulfitri, Z., & Harahap, Y. S. (2018). Model Aplikasi Role Playing Dalam Pembelajaran Inovatif Untuk Meningkatkan Kemampuan Berbahasa Inggris Peserta Didik Di Sekolah Desa Kuala lama Kecamatan Pantai Cermin Kabupaten Serdang Bedagai. In Prosiding Seminar Nasional Hasil Pengabdian. 1(1), 312-315).
DOI: https://doi.org/10.24114/reg.v13i2.56552
Article Metrics
Abstract view : 90 timesPDF - 55 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2024 yuliza mahrina
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.