PENGARUH PENGGUNAAN APLIKASI CANVA TERHADAP KREATIVITAS GURU
DOI:
https://doi.org/10.24114/js.v9i4.66895Abstract
Abstract: This study aims to see the effect of using the Canva application on teacher creativity using a quantitative approach with an ex post facto research type. Respondents in this study were class teachers and subject teachers at SDN Bawakaraeng 1 Makassar City with a sample size of 24 teachers. The sampling technique used was the saturated sample technique, by taking the entire population as a sample. The results of the study were divided into descriptive analysis and inferential analysis. It can be concluded that H0 is rejected and H1 is accepted so that it can be said that the use of the Canva application has an effect on teacher creativity. Keyword: Canva application, creativity of teachers and elementary schools Abstrak: Penelitian ini bertujuan untuk melihat pengaruh penggunaan aplikasi canva terhadap kreativitas guru menggunakan pendekatan kuantitatif dengan jenis penelitian ex post facto. Responden dalam penelitian ini merupakan guru kelas dan guru bidang studi di SD Negeri Bawakaraeng 1 Kota Makassar dengan jumlah sampel sebanyak 24 guru. Teknik pengambilan sampel yang digunakan adalah teknik sampel jenuh, dengan mengambil seluruh populasi sebagai sampel. Hasil penelitian dibagi menjadi analisis deskriptif dan analisis inferensial dapat disimpulkan bahwa H0 ditolak dan H1 diterima sehingga dapat dikatakan bahwa penggunaan aplikasi canva berpengaruh terhadap kreativitas guru. Kata Kunci: Aplikasi canva, kreativitas guru dan sekolah dasarDownloads
Published
2025-09-25
How to Cite
Denggo, D. C. R., Cayati, Perawati Bte Abustang, & Nurhadifah Amaliyah. (2025). PENGARUH PENGGUNAAN APLIKASI CANVA TERHADAP KREATIVITAS GURU. JS (JURNAL SEKOLAH), 9(4), 793–802. https://doi.org/10.24114/js.v9i4.66895
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 2025 Dinda Claudia Risal Denggo, Cayati, Perawati Bte Abustang, Nurhadifah Amaliyah

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Jurnal Sekolah is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.