About The Journal
Important for Author
Author Fee
Manuscript Template
Afrizal, & Prabowo, R. A. (2022). Penerapan Motif Ukir Tradisi Pada Blok Mesin Sepeda Motor. Acintya, 14(1), 1–16. https://doi.org/10.33153/acy.v14i1.4320
Anas, B. (1997). Indonesia Indah: Batik. Jakarta: Yayasan Harapan Kita.
Baihaqi. (2022). Kande Sebagai Ide Penciptaan Lampu Hias. Gestus Journal, 2(1), 15-20.
Deviansa, I. M. I., & Yuliarmi, N. N. (2018). Analisis Skala Ekonomis Pada Industri Ukiran Kayu di Kabupaten Badung. E-Jurnal EP Unud, 7(4), 745–772.
Dharsono. (2014). Batik Klasik: Aspek, Fungsi, Fiosofis dan Estetika Batik dalam Pandangan Budaya Nusantara. Jurnal Budaya Nusantara, 1(1), 64–73. https://doi.org/10.36456/b.nusantara.vol1.no1.a297
Farera, F. S. I. (2021). Usaha Pengrajin Ukir Mebel Masyarakat Perantauan Jawa Tengah Di Kota Jambi 1998-2020. Skripsi. Jambi: Universitas Jambi.
Geertz, C. (1981). Abangan, Santri, Priyayi dalam masyarakat Jawa (diterjemahkan oleh Aswab Mahasin judul: The Religion of Jva). Jakarta: aDunia Pustaka Jaya.
Gustami, S. (2004). Proses Penciptaan Seni Kriya: Untaian Metodologis. Yogyakarta: ISI Yogyakarta.
Gustami, S. P. (2006). Trilogi Keseimbangan Ide Penciptaan Seni Kriya : Untaian Metodologis. Padangpanjang: STSI Padangpanjang
Gustami, S. P. (2007). Butir-butir Mutiara Estetika Timur: Ide Dasar Penciptaan Seni Kriya Indonesia. Yogyakarta: Prasista.
Haryanto, E., Mujiyono, & Prameswari, N. S. (2022). A Carved Motif Design Development on a Kudus Gebyok Door, Indonesia. ISVS E-Journal, 9(3), 75–85.
Hastangka. (2013). Ontologi Batik: Melacak Dimensi Metafisis Batik Klasik Jawa. Jurnal Filsafat, 23(3), 200–2014. https://doi.org/10.22146/jf.32966
Jasper, J. E., & Pirngadie, M. (1916). De inlandsche kunstnijverheid in Nederlandsch Indië: De batikkunst. Dutch: Mouton & Company.
Marianto, M. D. (2002). Seni Kritik Seni. Yogyakarta: Lembaga Penelitian Institut Seni Yogyakarta.
Niamké, F. B., Amusant, N., Kadio, A. A., Thevenon, M. F., Nourissier, S., Adima, A. A., Jay-Allemand, C., & Chaix, G. (2014). Rapid prediction of phenolic compounds as chemical markers for the natural durability of teak (Tectona grandis Linn f.) heartwood by near infrared spectroscopy. Journal of Near Infrared Spectroscopy, 22(1), 35–43. https://doi.org/10.1255/jnirs.1091
Prabowo, R. A., & Marwati, S. (2020). Visualisasi Tiga Dimensional Motif Batik Pada Media Kayu. Acintya: Jurnal Penelitian Seni Budaya, 12(1), 80–87. https://doi.org/10.33153/acy.v12i1.3149
Prihatin, P. (2022). Motif Itik Sekawan Melayu Riau Sebagai Inspirasi Penciptaan Ukiran Kriya Kayu. Gondang: Jurnal Seni Dan Budaya, 6(1), 106–117.
Pujiyanto. (2003). Mitologi Jawa Dalam Motif Batik. Jurnal Bahasa Dan Seni, 31(1), 128–141.
Ramadhan, A. F., & Ismurdiyahwati, I. (2022). Analisis Makna Ragam Hias Pada Gapura Kayu Sunan Drajat Di Lamongan Jawa Timur. Racana: Jurnal Pendidikan Seni Dan Budaya, 3(1), 1–8.
Roykhan, R., Sariyatun, & Kurniawan, D. A. (2019). Batik Klasik Sebagai Media Legitimasi Kekuasaan Sultan Hamengkubuwono VIII Tahun 1927-1939 Dan Relevansinya Dalam Pengembangan Materi Sejarah Sosial. Jurnal CANDI, 19(1), 93–111.
Salma, I. R. (2016). Seni Ukir Tradisional Sebagai Sumber Inspirasi Penciptaan Batik Khas Baturaja. Dinamika Kerajinan Dan Batik: Majalah Ilmiah, 31(2), 75. https://doi.org/10.22322/dkb.v31i2.1070
Sastra, R. (2008). Ragam Hias Nusantara. Klaten: Intan Pariwara.
Susanto, S. K. S. (1973). Seni Kerajinan Batik Indonesia. Jakarta: Balai Penelitian Batik dan Kerajinan.
Tavaragi, M. S., & C, S. (2016). Colors and Its Significance. The International Journal of Indian Psychology, 3(2), 1–17. https://doi.org/10.25215/0302.126
Wahyudi, I., Priadi, T., & Rahayu, I. S. (2014). Karakteristik dan Sifat-Sifat Dasar Kayu Jati Unggul Umur 4 dan 5 Tahun Asal Jawa Barat. Jurnal Ilmu Pertanian Indonesia, 19(1), 50–56. https://journal.ipb.ac.id/index.php/JIPI/article/view/8406
Wessing, R. (1986). Wearing The Cosmos: Symbolism in Batik Design. An Interdisciplinary Journal of Southeast Asian Studies, 2(3), 40–82.
Widodo, S. T., Simatupang, G. R. L. L., Soedarsono, R. M., & Gustami, S. (2017). Batik Klasik Semèn Gaya Yogyakarta. Corak: Jurnal Seni Kriya, 5(2), 181–192. https://doi.org/10.24821/corak.v5i2.2387
Widodo, S. T., Simatupang, L. L., Soedarsono, R. M., & Gustami, S. P. (2015). Warna Pada Ragam Hias Batik Klasik Semèn Gaya Yogyakarta. Seni Rupa (Atrat), 3(3), 252–262.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.