Development of Contextual-Based Chemistry Module on Hydrocarbon Compound Materials
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Afrida, S. N., & Sinaga, M. (2019). Inovasi Bahan Ajar Berbasis Kontekstual Untuk Meningkatkan Hasil Belajar Pada Pokok Bahasan Hidrolisis Garam Di SMA. Jurnal Inovasi Pembelajaran Kimia (Journal Of Innovation in Chemistry Education), 1(2), 87–92. https://doi.org/10.24114/jipk.v1i2.15518
Ayriza, Y. (2008). Developing and Validating The Social Life Skill Module For Pre-School Educators. Jurnal Penelitian Dan Evaluasi Pendidikan, 12(2), 213–231. https://doi.org/10.21831/pep.v12i2.1428
Dalimunthe, M., & Ginting, R. J. (2022). Pengembangan Modul Berbasis Problem Based Learning dengan Pendekatan Saintifik pada Materi Asam-Basa. Jurnal Inovasi Pembelajaran Kimia (Journal Of Innovation in Chemistry Education), 4(2), 177-190. https://doi.org/10.24114/jipk.v4i2.38991
Damanik, N. U., Riris, I. D., Sitorus, M., Sihombing, J. L., & Syafriani, D. (2024). The Effect of E-Module on Activity and Learning Outcomes on Electrolyte and Nonelectrolyte Solutions. Jurnal Inovasi Pembelajaran Kimia (Journal Of Innovation in Chemistry Education), 5(2), 174–184.
Ginting, F. A., Syahputra, R. A., Purba, J., Sutiani, A., & Dibyantini, R. E. (2022). Pengembangan Modul Berbasis Discovery Learning Terintegrasi Literasi Sains Pada Materi Laju Reaksi. Jurnal Inovasi Pembelajaran Kimia (Journal Of Innovation in Chemistry Education), 4(2), 167–176. https://doi.org/10.55904/educenter.v1i4.86
Giovany, A. A., Sutadiwiria, Y., Syavitri, D., Cahyaningratri, C., & Rendy, R. (2022). Studi Karakteristik Senyawa Hidrokarbon dengan Metode Ekstraksi Geokimia Biomarker pada Cekungan Jawa Barat Utara. Lembaran Publikasi Minyak Dan Gas Bumi, 56(3), 181–190. https://doi.org/10.29017/lpmgb.56.3.1206
Mardianto, Y., Azis, L. A., & Amelia, R. (2022). Menganalisi Respon Siswa Terhadap Pembelajaran Materi Perbandingan dan Skala Menggunakan Pendekatan Kontekstual. Jurnal Pembelajaran Matematika Inovatif, 5(5), 1313–1322. https://doi.org/10.22460/jpmi.v5i5.1313-1322
Panggabean, F. T. M., Purba, J., & Sinaga, M. (2021). Pengembangan Pembelajaran Daring Terintegrasi Media Untuk Mengukur HOTS Mahasiswa Pada Mata Kuliah Kimia Organik. Jurnal Inovasi Pembelajaran Kimia (Journal Of Innovation in Chemistry Education), 3(1), 11-21. https://doi.org/10.24114/jipk.v3i1.24298
Pujowati, M., Bungkang, Y., & Lumbu, A. (2020). Pengembangan Modul IPA Terpadu Berbasis Literasi Sains Pada Materu Tekanan Zat. Jurnal Ilmu Pendidikan Indonesia, 8(3), 124–129.
Pulungan, A. N., & Sitepu, P. (2021). Pengembangan Modul Elektronik Berbasis Problem Based Learning(PBL) Pada Materi Larutan Elektrolit dan NonElektrolit. Jurnal Inovasi Pembelajaran Kimia (Journal Of Innovation in Chemistry Education), 3(2), 201–207.
Purba, J., & Sembiring, B. A. (2023). Development of Project-Based Learning Modules on the Subject of Chemical Equilibrium. Jurnal Inovasi Pembelajaran Kimia (Journal Of Innovation in Chemistry Education), 5(1), 52–61. https://doi.org/10.33830/cocatalyst.v1i1.4894
Rohmad, A., Suhandini, P., & Sriyanto, S. (2013). Pengembangan Lembar Kerja Siswa (LKS) Berbasis Eksplorasi, Elaborasi, Dan Konfirmasi (EEK) Serta Kebencanaan Sebagai Bahan Ajar Mata Pelajaran Geografi SMA/MA Di Kabupaten Rembang. Edu Geography, 1(2), 1–5.
Sajiatmojo, A. (2021). Penggunaan E-Learning Pada Proses Pembelajaran Daring. Jurnal Inovasi Keguruan Dan Ilmu Pendidikan, 1(3), 229–235. https://doi.org/10.51878/teaching.v1i3.525
Sinaga, M., & Sagala, D. M. (2021). Pengembangan Modul Pembelajaran Kimia Berbasis Proyek Pada Pokok Bahasan Termokimia Untuk Kelas XI SMA. Jurnal Inovasi Pembelajaran Kimia (Journal Of Innovation in Chemistry Education), 3(2), 164–175. https://jurnal.unimed.ac.id/2012/index.php/jipk
Siregar, T. (2021). Pengembangan Modul Kimia Pada Materi Sistem Periodik Unsur Berbasis Budaya Literasi. Jurnal Ilmu Pendidikan Indonesia, 9(1), 27–33. https://doi.org/10.31957/jipi.v9i1.1559
Siregar, T. (2023). Development of a reaction rate of chemistry module through a scientific approach to science. Jurnal Pendidikan Kimia, 15(3), 235–242. https://doi.org/10.24114/jpkim.v15i3.49819
Siregar, T., & Patimah, S. (2021). Integrated Ipa Module Based on Guided Inquiry on Materials Food Additives To Increase Learning Outcomes. Jurnal Ilmu Pendidikan Indonesia, 9(3), 144–152. https://doi.org/10.31957/jipi.v9i3.1801
Sudjana. (2005). Metode Statistika. Tarsito.
Sugiyono. (2015). Metode Penelitian Pendidikan;Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif Dan R&D. ALFABETA.
Sutiani, A., & Lestari, L. (2022). Guided Inquiry-Based Module Development Integrated Science Literature on Thermocymia Materials. Jurnal Ilmu Pendidikan Indonesia, 10(2), 62–70. https://doi.org/10.31957/jipi.v10i2.2191
Sutiani, A., & Maisyarah, D. (2021). Pengembangan Modul Berbasis Guided Inquiry Pada Pokok Bahasan Laju Reaksi. Jurnal Inovasi Pembelajaran Kimia (Journal Of Innovation in Chemistry Education), 3(1), 96–105. https://doi.org/10.24114/jipk.v3i1.24100
Suyanti, R. D., & Ramadhani, S. (2022). Implementasi STS Berbasis Collaborative dengan Media Mind Mapping untuk Meningkatkan Berpikir Kreatif Siswa pada Hidrokarbon. Jurnal Inovasi Pembelajaran Kimia (Journal Of Innovation in Chemistry Education), 4(1), 31–45. https://jurnal.unimed.ac.id/2012/index.php/jipk
DOI: https://doi.org/10.24114/jipk.v6i1.56563
Article Metrics
Abstract view : 107 timesPDF - 87 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
CONTACT US
Chemistry Education Study Program
Chemistry Laboratory Bldg 19
Faculty of Mathematics and Natural Science
Universitas Negeri Medan
Jalan Willem Iskandar, Psr V Medan Estate, Medan Indonesia (20222)
Email: Jinovpkim@unimed.ac.id
Telp/WA: 082274239349; 081221555995; 081263935974