PEMANFAATAN THUNKABLE DALAM MENINGKATKAN PEMBELAJARAN ERA DIGITAL

Authors

  • Silva Ayuningsih Universitas Lampung
  • Bagus Adi Saputra Universitas Lampung
  • Dian Ananta Isrovi Universitas Lampung
  • Supriyadi Universitas Lampung
  • Jody Setya Hermawan Universitas Lampung

DOI:

https://doi.org/10.24114/js.v9i1.64815

Abstract

Abstract: The aim of this study is to determine the effectiveness of thunkable appbased learning materials in learning in the digital age. The results of the research using the literature review method show that learning aids based on the “thunkable” application have an influence on learning in the digital age, and are used effectively as learning aids in schools for students. Based on the literature review conducted, this thunkable app, in addition to its effective use in learning, the development process is also considered easy, straightforward, and can be carried out by anyone, especially educators. This further reinforces the idea that learning media based on the thunkable application can be an alternative learning medium used by teachers to support their learning. Keyword: Thunkable, Learning, Digital Era Abstrak: Tujuan dari penelitian ini adalah untuk melihat apakah media pembelajaran berbasis thunkable efektifpada pembelajaran era digital. Hasil penelitian yang menggunakan metode studi literatur menunjukkan bahwa media pembelajaran berbasis thunkable memiliki pengaruh terhadap pembelajaran era digital dan apakah penggunaannya efektif bagi peserta didik di sekolah. Berdasarkan studi literatur yang dilaksanakan, aplikasi thunkable ini selain efektif penggunaannya dalam pembelajaran, proses pengembangannya juga dikatakan mudah, sederhana, dan dapat dilakukan oleh semua orang khususnya bagi pendidik. Hal ini semakin memperkuat bahwa media pembelajaran berbasis thunkable merupakan alternatif yang cukup efektif sebagai media pembelajaran yang digunakan guru di sekolah sebagai alat penunjang pembelajaran. Kata Kunci: Thunkable, Pembelajaran, Era digital

Downloads

Published

2024-12-20