COGNITIVE STRUCTURE STRENGTHENING STUDENTS OF SMK N 1 ARSE CLASS XII WITH LEARNING MODEL ADVANCE ORGANIZER BY GRANT STRUCTURED LKS BASED APOS THEORY
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Arnawa, I.M.,dkk. 2009. Pengembangan Perangkat Pembelajaran Berdasarkan Teori APOS untuk Meningkatkan Kualitas Perkuliahan Aljabar Abstrak. Artikel: Artikel Ilmiah Penelitian Hibah Bersaing Jurusan Matematika FMIPA UNAND, Padang Dahar, R.W. 1988. "Konstruktivisme dalam Mengajar dan Belajar”; Pidato Pengukuhan Jabatan Guru Besar Tetap pada FPMIPA IKIP Bandung, Bandung. Djiwandono, S.E.W. 2002. Psikologi Pendidikan. Jakarta: Grasindo. Idham, F. 2011. Teori Pembelajaran Sosial Albert Bandura. http://kaunselingelie. blogspot.com/2011/02/teori-pembelaja ran-sosial-albert.html. Diakses tanggal 10 Oktober 2012. Indraswati, N. 2010. Penerapan Model Pembelajaran Learning Cycle “5E” Berbantuan LKS Terstruktur untuk Meningkatkan Kemampuan Kognitif Siswa pada Pokok Bahasan Geometri. Tesis, Surakarta, Perpustakaan Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan Universitas Muhammadiyah Surakarta.
DOI: https://doi.org/10.22611/jpf.v2i1.4335
Article Metrics
Abstract view : 446 timesPDF - 426 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2013 Jurnal Pendidikan Fisika
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________
Jurnal Pendidikan Fisika
p-ISSN : 2252-732X | e-ISSN : 2301-7651
Organized by The Magister of Physics Education Departement in State University of Medan in collaboration with Physical Society of Indonesia (PSI)
W: https://jurnal.unimed.ac.id/2012/index.php/jpf/index
E : jpfunimed@unimed.ac.id
rajo.hasim@gmail.com (principal contact)
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.