THE EFFECTS OF COOPERATIVE LEARNING MODEL GROUP INVESTIGATION TOWARD TEAMWORK ABILITY AND LEARNING OUTCOMES ON STUDENTS PHYSICS
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Arends, R. I. 2007. Learning To Teach. Penerjemah: Soetjipto, H.P dan Soetjipto, S.M. Belajar untuk Mengajar. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
Aristi, A. F. 2014. Efek Model Pembelajaran Kooperatif Tipe Group Investigation Dan Motivasi Terhadap Hasil Belajar Fisika Siswa MAN Tanjung Balai. Jurnal pendidikan fsika, 3(2): 1-7.
Harahap, R dan Turnip, B. M. 2014. Pengaruh Model Pembelajaran Kooperatif Tipe Group Investigation (Gi) Berbantu Media Flash Terhadap Hasil Belajar Fisika Siswa Sma. Jurnal inpafi. 2(3): 156-162.
Ibrahim, M., Rachmadiarti, F., Nur, M. dan Ismono. 2000. Pembelajaran Kooperatif. Surabaya: University Press.
Sanjaya, W. 2006. Strategi Pembelajaran Berorientasi Standar Proses Pendidikan. Jakarta: Kencana.
Silaban, S. S. dan Utari, S. 2015. Analisis Didaktik Berdasarkan Profil Penguasaan Konsep Siswa pada Materi Suhu dan Kalor. Makalah Disajikan Dalam Seminar Nasional Fisika Inovasi dan Pembelajaran Sains, Universitas Pendidikan Indonesia, Bandung, 21 November.
Skoog, D. A. dan West, D. M. 2002. Principles of Instrumental Analysis, Second Edition. Philadelphia: Sounders College
Tavakoli, Y. dan Soltani, A. 2014. The effect of cooperative learning on students' social skills in the experimental science course. Journal of Education and Practice, 5(7): 36-44
Wahyuni, D., Fihrin, dan Muslimin. 2015. Efektivitas Model Pembelajaran Kooperatif Tipe Group Investigation terhadap Hasil Belajar Fisika pada Siswa Kelas XI MA Alkhairaat Kalangkangan. Journal Pendidikan Fisika Tadulako (JPFT), 2(1): 33-37
Wahyuningsih, I., Sarwi, dan Sugianto. 2012. Penerapan Model Kooperatifgroup Investigation Berbasis Eksperimen Inkuiri Terbimbing Untuk Meningkatkan Aktivitas Belajar. Unnes Physics Education Journal, (1): 1-6.
Wiratana, I.K., Sadia, I.W., dan Suma K. 2013. Pengaruh Model Pembelajaran Kooperatif Tipe Investigation kelompok (Group Investigation) terhadap keterampilan proses dan Hasil Belajar Siswa SMP. e-Journal Program Pascasarjana Universitas Pendidikan Ganesha, (3): 1-11.
DOI: https://doi.org/10.22611/jpf.v6i1.6343
Article Metrics
Abstract view : 763 timesPDF - 589 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2017 Fitria Silviana
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________
Jurnal Pendidikan Fisika
p-ISSN : 2252-732X | e-ISSN : 2301-7651
Organized by The Magister of Physics Education Departement in State University of Medan in collaboration with Physical Society of Indonesia (PSI)
W: https://jurnal.unimed.ac.id/2012/index.php/jpf/index
E : jpfunimed@unimed.ac.id
rajo.hasim@gmail.com (principal contact)
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.